با اجرای طرح‌های ویژه استقبال از نوروز که این روزها در محله های منطقه ۱۳ در حال اجراست، معابر و بخش های مختلف این بخش از پایتخت حال و هوای تازه و بهاری به خود گرفته است.

همشهری آنلاین-پروانه بهرام نژاد: این روزها با شروع اجرای طرح«استقبال از بهار» در سیزدهمین تکه پایتخت، طرح‌های متعددی در گوشه و کنار این منطقه اجرا خواهد شد.
«سید مهدی صالح‌زاده» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه۱۳با تأکید بر نقش طرح‌های استقبال از نوروز در ایجاد نشاط و شادابی فضای عمومی شهر و شهروندان می‌گوید: «در آستانه سال نو و با اجرای طرح استقبال از نوروز ۹۹، شهرداری منطقه ۱۳ برای ورود به سال جدید آماده شده است.» او می‌افزاید:«بر این‌ اساس جانمایی گلجای در تقاطع‌ها، نصب المان‌های مفروش به گل و باکس‌های گل طبقاتی در نقاط پر رفت‌وآمد و برپایی سفره هفت‌سین در دستور کار قرار دارد. » 
صالح زاده ادامه می‌دهد: «با هدف اجرای طرح‌های ارتقا و بهبود کیفیت نگهداشت شهر اقدامات متعددی در استقبال از بهار اجرا خواهد شد که بر این اساس علاوه بر رفع نواقص، ایمن‌سازی و بهبود وضعیت بوستان‌ها و همه قطعات فضای سبز شهری، مناسب‌سازی بوستان‌های رهام و دو کوهه در دست اجراست. علاوه بر این ها مشکلات سرویس‌های بهداشتی عمومی شهری و پارکی منطقه نیز رفع می‌شود.»

  • فرش گل‌های بهاری در بزرگراه

ساخت ۸ فرش گل در مسیرهای پر رفت وآمد با هدف ایجاد چشم‌اندازهای زیبا یکی از اصلی‌ترین کارهای منطقه ۱۳ در این زمینه است. صالح‌زاده می‌گوید: «این فرش‌های گل با استفاده از گل‌های بنفشه به مساحت هزار و ۱۳۵ مترمربع در رمپ و لوپ شهید کلاهدوز، رمپ بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه‌های  شهید دوران و شهید یاسینی و بوستان‌های پیروزی، خانواده و شهید عرب نقش بسته‌است.»

به گفته معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه۱۳، تبدیل شاخه‌های هرس شده درختان به گلجای و سازه‌های خلاقانه با جدیت بیشتری درحال اجرا است که علاوه‌ بر ایجاد سازه‌های نو با دست‌سازه‌های طبیعی، کاشت گل‌های بهاری داخل و بیرون گلجای به عنوان یکی دیگر از طرح‌های ویژه استقبال از بهار در برنامه کاری مدیریت شهری منطقه۱۳ قرار دارد.