مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: کارفرمایان و پیمانکاران استان باید مطالبات معوقه، عیدی و سنوات کارگران را قبل از شروع سال جدید پرداخت کنند.

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، شکراله شیرخانی اظهار کرد: در اجرای تبصره ماده ۱۳ و ماده ۳۷ قانون کار، پرداخت حقوق معوق، عیدی و پاداش پایان سال کارگران در آستانه عید نوروز از اولویت‌های برنامه ریزی شده این اداره است و برای تحقق این مهم از همه ظرفیت ها استفاده می شود.

وی افزود: امروز کارگر و کارفرما به عنوان شریک اجتماعی دولت بوده و به‌طور قطع در این شرایط اقتصادی مشکلاتی برای این قشر بوحود آمده است اما یکی از این اقشار که بیشترین آسیب بر آن وارد می‌شود، کارگران هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: در این شرایط اقتصادی حقوق فعلی کارگران، کفاف هزینه‌های ابتدایی آنها نیز نمی‌شود، پشتوانه آنها همین حقوق و عیدی پایان سال است بنابراین ضمن ارج نهادن به تمامی کارفرمایان که مشکلات آنان نیز دست کمی از کارگران ندارد اما انتظار می‌رود نگاهی ویژه به این خادمان تولید و صنعت داشته تا بتوانند به حداقل معیشت و زندگی‌شان برسند.

شیرخانی ادامه داد: کارفرمایان نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته و اقدام عاجل به عمل آورند چرا که بی‌توجهی به این مهم، قامت کارگران را خم کرده و عزت آن‌ها را نشانه خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: با کسانیکه حقوق و مطالبات کارگران را نادیده می‌گیرند با استفاده از اهرم‌های قانونی برخورد قاطع می‌شود.

بیش از ۶۰ هزار کارگر در استان ایلام مشمول قانون کار هستند.