سلام گرم از پشت سیم های گره خورده مخابراتی با اختراع آقای «گراهام بل»، یعنی همان «تلفن»، یکی از راه های مقابله با خستگی و کسالت روزمرگی خانه نشینی اجباری این روز ها است.

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : استاد «رضاله ژاله»، سازنده سازهای سنتی ایرانی و شاعر و نویسنده ساکن خیابان «خوش»، استفاده از تلفن را برای رهایی از روزمرگی خانه نشینی اجباری، توصیه می کند و می گوید: «در شرایطی هستیم که برای حفظ سلامتی خودمان و دیگران باید قدمی برداریم. این بار نوبت خانه نشینی است. اما قرار نیست با خانه نشینی از دنیای بیرون و اطرافمان بی خبر باشیم. همین که بتوانیم با صدای گرم و خلق خوش مایه قوت قلب و دلگرمی دوستان و عزیزانمان شویم، می توانیم مانع بسیاری از خستگی ها و افسردگی های این خانه نشینی های اجباری شویم. خوشبختانه این روزها به مدد تلفن های همراه هوشمند و اینترنت می توانیم از طریق تصویری هم با یکدیگر در تماس باشیم و گل روی هم را ببینیم. پس خانه نشینی زیاد هم آزار دهنده نیست.»


استاد با یادی از روزهای شیوع بیماری «وبا» و نقل خاطره ای از پدرش می گوید: «پدرم در روزگار شیوع وبا به سبب نبود اطلاع رسانی و آشنایی با نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری وبا و رفت و آمدهای غیر ضروری، در یک روز، 10 برادر و مادرش را از دست داد. چون کسی نمی دانست چگونه از شیوع این بیماری باید پیشگیری کند. اما امروز عصر ارتباطات و اطلاع رسانی است. باید در مقابل بیماری کرونا عاقلانه تر عمل کنیم و بدانیم خانه نشستن و رعایت اصول بهداشتی کمک زیادی به سلامت و زنده ماندن افراد جامعه می کند.»

این هنرمند مردم به خانه نشینی  در این روزهای خاص دعوت می کند و می گوید:« بیماری کرونا ویروس و مشکلات ناشی از انتقال آن را میان دیگران جدی بگیرید،این تعطیلات ناخواسته برای بستن چمدان ها سفر با با اهل خانه نیست. با سفر کردن های غیر ضروری سفیر مرگ و بیماری برای هموطنان نباشید.»