نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از موافقت نکردن شورای امنیت ملی با قرنطینه گیلان، خبر داد.

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، دکتر «محمدحسین قربانی» گفت: طبق درخواست‌های مکرر افراد از بنده برای قرنطینه کامل استان گیلان، صحبت‌های مختلفی با مسئولان کشوری داشته‌ام، اما صحبت‌ها و دلایل شورای امنیت ملی ما را قانع کرد که از این خواسته منصرف شویم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: گیلان یکی از کانون‌های بحران شیوع کرونا در کشور است. به همین دلیل تقسیم کار بین وزارتخانه‌های مختلف توسط دولت موجب می‌شود که هر یک از دستگاه‌ها با تمرکز و انرژی بالاتری وظایف محوله را انجام دهند و این شرایط ‌اکنون درباره گیلان وجود دارد.

قربانی اقزود: براساس تصمیم دولت حوزه امنیت و قرنطینه برعهده وزارت کشور، توزیع اقلام بهداشتی برعهده وزارت صمت و درمان و غربالگری به وزارت بهداشت سپرده شده است.

وی ادامه داد: هیات دولت برای تسریع در پیشرفت امور و خدمات‌دهی به بیماران کرونایی هر وزارتخانه را مسئول یک کاری کرده است.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان بیان کرد: ورودی‌های استان گیلان کنترل می‌شود اما باید این نظارت‌ها تشدید شود، زیرا این موضوع مستقیماً با سلامت مردم سر و کار دارد و از همه درخواست داریم که در این اوضاع به‌هیچ عنوان به گیلان سفر نکنند.

وی عنوان کرد: به دولت پیشنهاد کردیم به‌اندازه هزینه درمان یک بیمار در بیمارستان یعنی یک میلیون تومان به کارگران روزمزد بدهد تا در خانه بمانند که مورد موافقت آنها قرار نگرفت.