ساماندهی حریم گردشگری کوهستانی شهر تهران به منظور کاهش تخلفات واحدهای پذیرایی غیرمجاز در حریم رودخانه ها نیاز به تدوین استراتژی برد برد دارد.

همشهری آنلاین/ زهرا کریمی : «سیدحمید موسوی» شهردار منطقه یک با بیان این خبر گفت: «ساخت و سازهای انجام شده در حریم رودخانه ها مانند حریم رودخانه دربند موجب شده است بستر رودخانه ها از بین برود. به همین منظور باید سریع تر ساماندهی رستوران‌ها و فضاهای تفریحی در حاشیه رودخانه دربند در دستور کار قرار گیرد. زیرا عمده این رستوران‌ها به صورت غیرمجاز در بستر رودخانه ساخته شده‌اند و باید مسئولان اصلی در حریم تهران نقش خود را به درستی انجام دهند.»

وی افزود: «بارها شهرداری تهران با توجه به اجرای مسئولیت های خود برای تخریب این رستوران ها اقدام به اخذ رأی قلع و قمع کرده است. اما مالکان با شکایت به دیوان عدالت اداری رأی توقف حکم شهرداری را دریافت کرده‌اند که این ناهماهنگی سبب شده شاهد رشد قارچ گونه این رستوران‌ها و تجاوز بیشتر آنها به حریم رودخانه باشیم.» موسوی افزود: «هدف ما ساماندهی است و قصد برخورد سلبی نداریم. چون مردم از این واحدهای صنفی استقبال می‌کنند و از سوی دیگر معمولاً در هر واحد صنفی 10 تا 15نفر شاغل هستند. اما این واحدها، غیرمجاز و بعضی با نقض حریم رودخانه، ناایمن هستند که باید با در نظر گرفتن همه نیازها، این واحدها را ساماندهی کرد. این ساماندهی نیاز به همکاری قوه قضاییه و سازمان‌های دیگر از جمله آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، وزارت راه و فرمانداری و استانداری دارد.» او افزود: «مدتی پیش با مجموعه‌های مرتبط جلسه ای برگزار کردیم و از آنها خواستیم که طرحی برای ساماندهی این فضا ارائه دهند تا بتوانیم حریم گردشگری تهران را به صورت استراتژی برد برد تدوین کنیم.»