یکی از فعالیت های جهادی که در روزهای کرونایی آوازه اش در همه محله های شمیران پخش شد، فعالیت 24ساعته گروه امداد، نجات و جهادی اهالی شمیران است.

همشهری آنلاین / زهرا کریمی : «جلال فخرا» مجری فعالیت های جهادی و مردمی اهالی شمیران درباره حضور جوانان در این ستاد مردمی می گوید: «خدا همه جوانان باغیرت ما را حفظ کند؛ جوانانی که از جان خود گذشته و پا به میدان مبارزه با این بیماری گذاشته اند. در این گروه جهادی از اقشار مختلف جوانان، مسجدی ها، هیئتی ها، ورزشکاران، مداحان، اصناف، فرهیختگان، علمداران،  جوانمردان، پهلوانان و سفره داران به ما دست یاری دادند. آنها به 3گروه حامیان، بانیان و خادمان تقسیم شده اند. شهرداری های مناطق یک، 2 و 3 تهران، سازمان هلال احمر، بسیج مناطق، آتش نشانی و وزارت بهداشت از ما حمایت کردند تا بتوانیم فعالیت شبانه روزی داشته باشیم.

بانوان و آقایان جوان با مهارت و توانایی هایشان در بخش تولید ماسک و کاورهای یک بار مصرف برای کادر پزشکی، ضدعفونی معابر و سایر فعالیت ها بسیار موفق عمل کرده اند. هدف از تشکیل چنین ستاد مردمی حذف همه فعالیت های خیرخواهانه مردمی و موازی کاری در منطقه شمیران بود. اکنون این گروه امداد، نجات و جهادی در ۵۰ نقطه شمال تهران از محدوده غرب محله ونک و فرحزاد، شرق محله لویزان و جنوب محله قلهک در حال کار و فعالیت هستند. همه با هم همدل و همراه با ارائه خدمات باکیفیت امید به شکست ویروس کرونا داریم.»