دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مدیریت کنترل ویروس کرونا و مقابله با آن به خوبی در گیلان عملیاتی شده، اما آغاز کار برنجکاری و خطر شیوع موج دوم کرونا در این استان نگران کننده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، منوجهر جمالی گفت:استان  گیلان با انجام عملیات‌های مبارزه با ویروس کرونا به تازگی به مرحله ثبات نسبی رسیده است، بنابراین مسئولان باید برای این موضوع تدبیری اتخاذ کنند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: برخی از روستاهای گیلان با تعداد کمتر مبتلایان به ویروس کرونا مواجه‌ هستند ولی افزایش ترددها به این مناطق می‌تواند خطرآفرین باشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس عنوان کرد: تردد کارگران نشا کار بین مناطق مختلف و ایجاد تجمعات کشاورزی در شالیزارها از مواردی است که باید برای آن یکسری دستورالعمل خاص اتخاذ کرد.

جمالی گفت: زمان کاشت تا برداشت برنج در گیلان طولانی است و اگر قرار باشد این تجمعات نیز به همین میزان ادامه پیدا کند مشکلات زیادی ایجاد می‌شود.

وی افزود: همکاری سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علومپزشکی و ستاد مقابله با کرونا استانداری گیلان برای کاهش خطرات شیوع ویروس کرونا در فصل زراعت برنج را لازم و ضروری است.

این نماینده مجلس گفت: امکان نشاء مکانیزه در تمام نقاط گیلان وجود ندارد، بنابراین این کار باید به صورت سنتی و دستی که مخاطرات بالایی به دنبال دارد انجام شود.