همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد در همایش فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی به تحلیل وضعیت کنونی جهان و جایگاه ایران پرداخت

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اوضاع امروز جهان،گفت:دنیا در حال تحول و دگرگونی است و نظام سرمایه‌داری و اندیشه استعماری به پایان راه خود رسیده است.

دکتر محمود احمدی‌نژاد یکشنبه (8 اردیبهشت) درهمایش فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: ملت ایران در متن یک انقلاب عظیم در جهان هستند که به یاری خدا دنیا را تغییر داده و به سمت مسیر درست هدایت کرده است و به واسطه ایمان و ایستادگی ملت ایران و پیگیری آرمان های بلند الهی توسط آنان، امروز همه معادلات عالم به سرعت در حال تغییر و تحول اساسی است.

رییس جمهوری تصریح کرد: البته در جهان امروز هستند کسانی که قدرت‌های شیطانی را جای خدا می‌انگارند اما باید بدانند که شرایط جهان به سرعت در حال تغییر است و همه مناسبات ظالمانه با ریشه ‪۱۰۰‬ساله در حال دگرگونی و تغییر است.

احمدی نژاد با بیان اینکه سالها است نظام‌های استکباری و استعماری بدنبال تسلط بر ملتها و چپاول منابع آنها هستند، گفت: ‪۶۰‬سال است که آنها با شعارهای دمکراسی، حقوق بشر، اومانیسم و آزادی مطلق ذهن‌ها را تسخیر کرده و شیفته خود کرده‌اند و پایه‌های سلطه و ظلم خود را بر اذهان ملت‌ها استوار نموده اند.

رییس جمهوری اظهار داشت: اما امروز می‌بینیم که این نظام فکری و اندیشه به پایان راه خود رسیده و در هیچ جامعه‌ای این شعارها جاذبه ندارد و بر عکس مورد تنفر و انزجار ملتها قرار گرفته است.

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه آنها برای حل چالش‌های امروز جهان هیچ راهکاری ندارند، تاکید کرد: وقتی رییس جمهوری آمریکا دم از دموکراسی می‌زند، مردم اصرار دارند که عکس آن عمل کنند. رییس جمهوری اضافه کرد: حتی در داخل آمریکا نیز یک فضای یاس و ناامیدی حاکم شده و فضای داخلی این کشور چشم انداز سیاه و ناامیدی است و تبلیغات انتخاباتی که در این کشور در حال انجام است نیز یک خیمه شب بازی تکراری است که عمق و هدف ندارد و در پشت صحنه سیاست این کشور نیز عناصر فکری و اندیشه‌ای وجود ندارد که برای تغییر این وضعیت برنامه‌ای داشته باشد.

احمدی نژاد، دشمن تراشی زیرکانه را از دیگر محورهای تلاش استعمار برای مقابله با ملتها عنوان کرد و گفت: بیش از چهل سال شوروی را دشمن معرفی کردند و مناسبات جهانی را بر مبنای این دشمن تراشی رقم زدند و از ‪ ۲۰‬سال گذشته نیز ایران را دشمن معرفی می‌کنند و بدنبال رسیدن به اهداف خود از این راه هستند.

رییس جمهوری با اشاره به موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها یملت ایران در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، تکنولوژیکی و اقتصادی و از جمله موفقیت در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای تاکید کرد که برغم همه این مخالفتها، مانع تراشی‌ها، تهدیدها و فشارها ملت ایران پله‌های ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کرده است.

احمدی نژاد ادامه داد: امروز مردم آمریکا و سایر ملتها به درستی دریافته اند که ایران دشمن سیاست‌های ضد بشری دولت آمریکا است و بهترین دوست ملتهای عالم است و اندیشه و آرمان ملت ایران راه جدیدی برای انسانها برای رسیدن به سعادت است.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تهدیدهای دشمنان نشانه عجز و ناتوانی آنان است، گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند به بهانه برگزاری جشن ‪ ۶۰‬سالگی تاسیس یکی از منفورترین و جنایتکارترین و کثیف ترین رژیم‌های عالم به یک مشت صهیونیست شکست خورده، روحیه باخته و پوسیده ، روحیه بدهند که این هم از اشتباهات بزرگ آنها است.

احمدی نژاد تاکید کرد: با این گونه حرکات تغییری در وضعیت رژیم صهیونیستی بوجود نخواهد آمد و این رژیم چه بخواهد و چه نخواهد از بین رفتنی است و این مرده را نمی‌توان با این کارها زنده کرد .

رییس جمهوری اظهار داشت: کسانی هم که در این مراسم حاضر می‌شوند بدانند که این حضور نه تنها برای آنان سودی نخواهد داشت، بلکه نام آنها در عداد جنایتکاران و قاتلان مردم مظلوم فلسطین ثبت خواهد شد. احمدی‌نژاد ادامه داد: این افراد باید بدانند ، در آینده نزدیک که به حساب این جنایتکاران رسیدگی شود، تک تک این حمایت‌کنندگان باید پاسخ دهند که چرا از این رژیم اشغالگر حمایت کردند ، سلاح در اختیار این رژیم جنایتکار قرار دادند و در قتل عام مردم مظلوم غزه و فلسطین شریک شدند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه این حرکت آنها نیز سودی نخواهد داشت و به فضل الهی شکست خواهد خورد، گفت: در هر منطقه و حوزه‌ای از دنیاکه این جنایتکاران وارد شوند نتیجه‌ای جز شکست نخواهند داشت و محکوم به شکت هستند و به امید خدا در آینده نزدیک، دنیا زدودن ظلم و استعمار و پیروزی بر ظالمان را جشن خواهد گرفت .

همایش فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی روز یکشنبه با حضور رییس جمهوری ، وزیر کشور، مشاور ارشد رییس جمهوری، فرمانده نیروی انتظامی در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد.