تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۰

چنگ زدن یک گربه به دست صاحبش، سرانجام یک بند به قوانین راهنمایی و رانندگی فرانسه اضافه کرد.

ممنوعیت بغل کردن گربه
پاریس: به گفته پلیس علت برخی تصادفات حضور حیوانات خانگی در خودرو‌هاست که حواس راننده را پرت می‌کنند. این گربه که هم‌اکنون مشهور شده است، چندی قبل به همراه صاحبش سوار بر خودرو بود اما ناگهان بنا به دلیل نامعلومی دست این زن را گاز گرفت.

راننده هم تعادل خود را از دست داد و پس از برخورد با چند خودروی دیگر وارد پیاده رو شد و ۲ عابر را مصدوم کرد. این زن گفت که در حال رانندگی گربه را در آغوش گرفته بوده و به همین دلیل تمرکز خود را از دست داد. به دنبال این ماجرا مقامات، در آغوش گرفتن حیوانات حین رانندگی را ممنوع اعلام کردند.

بوی بد چک
منهتن: نگرانی از حملات تروریستی به اندازه‌ای در کشورهای اروپایی و آمریکایی جدی شده است که گاهی بوی یک فقره چک می‌تواند یک بانک را به تعطیلی بکشاند. ماجرا از آنجا آغاز شد که مشتری یک برگ چک را برای نقد کردن تحویل مسئول باجه داد اما این چک که بوی خیلی مشکوکی داشت توجه مسئول باجه را جلب کرد و او بلافاصله پلیس را در جریان گذاشت. به گفته وی این احتمال وجود داشت  که چک به مواد مسموم کننده یا بیماری زا آغشته باشد.

این در حالی است که کارشناسان پس از بررسی چک و صاحب آن متوجه شدند بوی مشکوک در واقع بوی روغن خودرو بوده زیرا  صاحب چک در یک تعمیر‌گاه کار می‌کند. به دنبال این ماجرا  فعالیت بانک تا چند ساعت مختل شد. در عین حال برخی کارشناسان معتقدند هشدار‌های بیش از حد در مورد احتمال وقوع  حملات تروریستی مردم را دچار توهم کرده و موجب شده است که از کاه، کوه بسازند.

عاقبت هیجان بیش از حد
منچستر: هیجان تماشاگران در جریان یک کنسرت موسیقی‌، حادثه آفرین شد. بیش از هزار نفر در این برنامه حضور داشتند که شلوغی بیش از حد و قدیمی بودن ساختمان موجب شد که کف سالن فرو بریزد و جمعیت حاضر به طبقه پایین سقوط کنند. این اتفاق در حالی رخ داد که اجرا کنندگان کنسرت بار‌ها از مردم خواستند سر جای خود بنشینند و بالا و پایین نپرند  اما درخواست آنها نتیجه نداد و  در نهایت کف سالن ترک برداشت و فرو ریخت. 

ماموران آتش نشانی می‌گویند که در این سالن که گنجایش ۸۰۰ نفر است، بیش از ۱۳۰۰ نفر حضور داشتند و ۳۵ نفر به طور جدی آسیب دیدند. یکی از شاهدان عینی ماجرا که زخمی شده است، گفت: ابتدا زمین شروع به لرزیدن کرد و با صدای مهیبی فروریخت. او که به همراه خواهرش در ردیف اول مستقر بود، افزود: در حالی که همچنان روی صندلی نشسته بودم به طبقه پایین سقوط کردم. 

شبکه تلویزیونی  موفق‌ها
مسکو: یکی از ثروتمند‌ترین مردان روسیه که دارایی او حدود ۲۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود، قصد دارد یک شبکه تلویزیونی منحصر به افراد موفق راه ‌اندازی کند. این مرد ۴۲ ساله می‌خواهد ۱۵۰ میلیون دلار برای افتتاح این شبکه تلویزیونی، پایگاه اینترنتی و یک مجله هزینه کند. وی هدف از این اقدام را کمک به انسان‌های موفق و آنهایی که می‌خواهند موفق شوند،عنوان کرده است. نام این مرد در فهرست ۲۴ ثروتمند برتر جهان قرار دارد و او در حال حاضر مالک بزرگ‌ترین کارخانه تولید نیکل و طلا در روسیه است. 

به گفته این مرد ثروتمند که هنوز ازدواج نکرده، ثروت زمانی ارزش دارد که با تلاش به دست آمده باشد و قرار است در این شبکه تلویزیونی راه روی پای خود ایستادن و موفق شدن به انسان‌های طالب موفقیت آموزش داده شود. از سوی دیگر اشخاص موفق هم در این شبکه  تجربه‌های خود را با دیگران تقسیم خواهند کرد.