جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

کمبود سیب‌زمینی در آستانه جام ملت‌های اروپا برای دولت سوئیس دردسرساز شده است.

مقابله با بحران کمبود سیب زمینی

برن: دولت سوئیس سرانجام متقاعد شد تا محدودیت واردات سیب زمینی را به این کشور در زمان برگزاری رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا لغو کند. یکی از مقامات مسئول در این زمینه اعلام کرد که با مجوز دولت، ۵ هزار تن سیب زمینی وارد این کشور خواهد شد.

پیش از این اعلام شده بود تقاضا برای سیب زمینی سرخ شده در زمان برگزاری جام ملت‌ها افزایش خواهد یافت و ممکن است سیب زمینی موجود در سوئیس برای پاسخ دادن به این تقاضا کافی نباشد.

همچنین اعلام شد که ممکن است کشور سوئیس با کمبود سوسیس نیز در زمان برگزاری این رقابت‌ها مواجه شود. سوئیس یکی از میزبانا ن مشترک رقابت‌های جام ملت‌های اروپاست.

اعتراض بنزینی

تورنتو: یک خواننده محلی برای اعتراض به افزایش قیمت بنزین از ابزار کارش که یک گیتار است، استفاده کرد. این خواننده جوان روی سقف یک  پمپ بنزین رفت و با گیتار برقی خود شروع به نواختن کرد و شعر‌هایی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین خواند . این اقدام او موجب شد جمعیت زیادی در اطرافش جمع شوند و پمپ بنزین تعطیل شود. البته این اعتراض وی با دخالت پلیس پایان یافت.

برق گرفتگی سوسمار

فلوریدا: یک مارمولک به مدت نیم ساعت برق خانه بیش از ۲۰ هزار شهروند را قطع کرد. این سوسمار به طور تصادفی وارد یک پست برق شد و با ایجاد اتصالی در کابل‌های فشار قوی، منجر به انفجار پست برق شد. در جریان این سانحه مارمولک دچار برق گرفتگی شدید شد و از بین رفت.

چک ۳۷ ساله در توفان

آرکانزاس: هفته گذشته وقوع توفان در آرکانزاس آمریکا باعث ویرانی خانه‌ها و خودروهای شهروندان شد اما در جریان این توفان سهمگین یک برگ چک که در سال ۱۹۷۱ صادر شده بود کوچک‌ترین آسیبی ندید.

هنگامی که یک مرد مشغول جمع‌آوری اثاثیه خانه تخریب شده خود بر اثر توفان بود ناگهان با یک برگ چک مواجه شد. ارزش  این برگ چک که باد آورده بود تنها یک  و نیم دلار است.

سرقت جرثقیل و کامیون

مسکو: این روزها سارقان در مسکو دیگر به دنبال سرقت خودروهای گرانقیمت نیستند بلکه بیشتر کامیون، جرثقیل و وسایل بنایی و ساختمان سازی به سرقت می‌برند. علت این تغییر ذائقه سارقان، رونق ساخت و ساز در این کشور اعلام شده که سارقان وسایل سرقتی را با قیمت بالایی می‌فروشند.

تغییر پلاک در ۳ ثانیه

پکن: در گذشته رانندگان متخلف چینی برای اینکه به دام دوربین‌های کنترل سرعت پلیس نیفتند پلاک شناسایی خودرو را با رنگ و گِل می‌پوشاندند و یا از پلاک‌های تقلبی استفاده می‌کردند اما به موازات پیشرفت تکنولوژی دیگر از این شیوه‌های سنتی برای فریب دادن پلیس استفاده نمی‌شود.

در واقع اخیرا دستگاه‌هایی به بازار آمده که با استفاده از آنها می‌توان ظرف ۳ ثانیه اعداد پلاک‌های شناسایی خودرو را تغییر داد و یا آن را برعکس کرد. قیمت این دستگاه‌ها از ۱۱۵ دلار آغاز می‌‌شود که انواع پیشرفته‌تر آن که مجهز به دستگاه کنترل از راه دور است با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسد.

به گفته پلیس بیش از ۵۰ درصد از رانندگان متخلفی که تصاویر خودروهای آنان توسط دوربین‌های کنترل سرعت پلیس ثبت می‌شود، پلاک‌های خودروشان را دستکاری کرده‌اند.

کد خبر 51329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز