سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان گفت: همه باید به‌تمامی توصیه‌ها و برنامه‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا همانند گذشته پایبند باشیم و نسبت به آنها و سلامت خود، خانواده و جامعه مسئولانه رفتار کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا نقی‌پور افزود: به‌دلیل اینکه استان مسافرپذیری هستیم، دلهره و دغدغه جدی حضور و سفر مسافران به گیلان را داریم.

وی اظهار کرد: در طرح فاصله‌گذاری هوشمند هر قدمی که برداشته می‌شود باید با دقت و خیلی با احتیاط انجام شود تا مبادا علائمی از برگشت موج جدید اپیدمی کرونا بروز یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان خاطرنشان کرد: تمام توصیه‌هایی که از ابتدا به مردم ارائه شده از جمله فاصله‌گذاری هوشمند و اجتماعی باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

نقی پور بیان کرد: برای تمامی اصناف جز به جز توصیه‌هایی ارائه شده که توجه و رعایت آن برای پیشگیری از انتشار ویروس ضروری است.

وی اظهار کرد: همکاری تمامی اصناف و مردم در این مدت جای قدردانی دارد و همین تعامل بود که در مدت ۲ ماه گذشته توانستیم این ویروس را تحت کنترل نسبی درآوریم. البته باید این روند امیدوار کننده را با عزم همگانی ادامه دهیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اضافه‌کرد: بارها گفته شده که ویروس کرونا خطرناک است، شاید یک صبح از خواب بیدار شویم، شرایط را دگرگون ببینیم، بنابراین نمی‌توان خیلی به وضع موجود اعتماد کرد.

وی افزود: این گروه‌ها باید خیلی مواظب باشند، زیرا این افراد می‌توانند به نوع شدید بیماری مبتلا شوند.