گروه شهری: نودوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران همزمان شد با مراسم رونمایی نخستین تمبر یادبود تشکیل شوراهای اسلامی شهروروستا در حضور محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش همشهری، روسای شورای چند کلانشهربزرگ کشور، اعضای دبیرخانه شورای‌عالی استان‌ها، اعضای شورای شهرتهران ومعاونین شهرداری تهران ازجمله مدعوین حاضردرجلسه دیروزشورای شهربودند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مُهری مخصوص، تمبر یاد بود شوراها را باطل کرد وکلیه اعضای حاضردرجلسه نیز این تمبر را امضا کردندتا درموزه پست به یادگارنگهداری شود.
تیراژ تمبر یاد بود شوراها، 350 هزار نسخه خواهد بودودر 32 کشور جهان ارسال و در موزه 30کشور دنیا نگهداری خواهد شد.

بنابراین گزارش، تمبریادشده حاوی نمادهایی از تهران قدیم مثل مدرسه دارالفنون، سردر مجلس شورای اسلامی و سردر باغ ملی و نمادهایی جدید نظیر برج آزادی و برج میلاد است که به گفته مهدی چمران رئیس شورای شهرتهران قراراست دهم‌مهرماه سال‌جاری به بهره برداری برسد.

وزیر ارتباطات که برای نخستین باردرشورای شهرتهران حاضرشده بود، ازنقش مهم فناوری اطلاعات درحوزه خدمات شهری سخن گفت؛ به‌طوری که همکاری پست وشبکه مخابرات با مدیریت کلانشهرها موجب شدیک میلیون و400هزارسفردرحوزه حمل ونقل درون وبین شهری درعرض 6 ماه کاسته شود.

 انتشار اوراق مشارکت 

مجوز انتشار اوراق مشارکت نوسازی بافت‌های فرسوده به ارزش 700 میلیارد تومان توسط شهرداری تهران، در جلسه دیروز به تصویب شورای شهر رسید. با تصویب این طرح، بودجه سازمان نوسازی شهر تهران به 2 هزار و 700 میلیارد تومان در سال‌جاری رسید.

تصویب این طرح در جلسه نود و ششم شورای شهر تهران درحالی صورت گرفت که بررسی آن در جلسه گذشته شورای شهر، بخش زیادی از وقت جلسات را گرفت و در نهایت با اصلاح مواردی ازسوی کمیسیون عمران، شهرداری مجاز به انتشار اوراق مشارکت نوسازی بافت‌های فرسوده شد.

به گفته مهدی چمران رئیس شورای شهرتهران، قرار است سازمان نوسازی، برنامه‌های اجرایی درخصوص چگونگی جذب، هزینه کرد، بازپرداخت و فروش اوراق مشارکت را به شورا ارائه دهد.

در این طرح آمده است، سود علی الحساب اوراق مشارکت براساس نرخ مصوب در سال 87 دولت به‌صورت روزشمار خواهد بود که هر 3 ماه یکبار به دارندگان  اوراق مشارکت نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود.

سازمان نوسازی شهر تهران تضمین بازپرداخت تعهدات حاصله را برعهده خواهد داشت، ضمن اینکه شهرداری تهران تضمین بازپرداخت را درصورت اقدام نکردن به موقع سازمان مزبور برعهده خواهد داشت.

لایحه کمک  شهرداری به اداره زندان‌ها

درجلسه دیروز شورای شهر تهران یک فوریت لایحه مساعدت مالی به اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران بررسی و به تصویب رسید. براساس این لایحه پیشنهادی، به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود، با عنایت به تملک زندان قصر به‌منظور کمک به اداره امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران، مبلغ یک میلیارد و600 میلیون تومان  از محل ردیف یک ماده 16 بودجه مصوب سال‌جاری هزینه کند.

به گزارش همشهری، تصویب این لایحه به شهرداری برای حفظ بافت قدیمی زندان قصر کمک می‌کند. چمران، رئیس شورای شهر تهران در این مورد خاطر نشان کرد: به جز زندان قصر، موضوع امتداد بزرگراه یادگار امام (ره) از کنار زندان اوین هم مطرح است که با این همکاری، مشکلات حل و تعهد شهرداری در زندان قصر هم برطرف می‌شود.

صندوق ذخیره کارکنان شهرداری
دیروزهمچنین پس ازبحث وبررسی‌های فراوان، لایحه مجوز تشکیل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران به تصویب اعضا رسید. براساس ماده واحده این لایحه، به شهرداری تهران اجازه داده شده است  با هدف ارتقای سطح معیشت و رفاه آینده کارکنان و خانواده آنان، از مشکلات و دغدغه‌های دوران بازنشستگی و پاسخگویی به نیازهای آنان مؤسسه‌ای با عنوان صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران تاسیس شود.