شرکت اصلی تولید کننده مواد ضدعفونی‌کننده در آمریکا پس از آن که دونالد ترامپ این ایده را مطرح کرد که تزریق این مواد ممکن است ویروس کرونا را بکشد، از مردم خواست چنین کاری انجام ندهند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز شرکت رکیت بنکیسر که سازنده برندهای معروف مواد ضدعفونی‌کننده مانند دتول و لایسول است، در بیانیه‌ای که روز جمعه ۵ اردیبهشت منتشر کرد، هشدار داد که این مواد ضدعفونی‌کننده سمی هستند و نباید افراد آن را به داخل بدنشان تزریق کنند.

این شرکت در بیانیه‌اش نوشت: «باید با صراحت اعلام کنیم که در هیچ شرایط نباید مواد ضدعفونی‌ ساخت شرکت ما به داخل بدن وارد شوند (چه از طریق تزریق یا خوردن یا هر طریق دیگری.»

این بیانیه این شرکت ۱۲ ساعت پس از آن منتشر می‌شود که دونالد ترامپ در  جلسه روزانه گزارش‌دهی کاخ سفید درباره شیوع ویروس کرونا این ایده را مطرح کرد مواد ضدعفونی‌کننده همانطوری که این ویروس را بر روی سطوح از بین می‌برند، ممکن است  اگر افراد آن را به داخل بدنشان بفرستند، همین تاثیر را در بدن هم داشته باشد.

ترامپ در این جلسه همچنین با اشاره به نتایج آزمایش‌های اولیه پژوهشگران دولت فدرال آمریکا در تاثیربخش بودن نور ماورای بنفش در نابود کردن ویروس‌های کرونا روی سطوح، این ایده را مطرح کرد که با فرستادن نور ماورای بنفش به داخل بدن ویروس را از بین برد.