رئیس قوه قضائیه گفت: بحث‌های شعاری را باید دور ریخت بلکه دولت و مجلس باید قوانین درست را تصویب کنند

سیدمحمود هاشمی شاهرودی در سخنانی در میان جمعی از قضات ویژه مجتمع امور اقتصادی که ایسنا خبر آن را منتشر کرد، اظهار داشت: واقعا قضات بیشترین زحمت را چه در مجتمع امور اقتصادی و چه در ستادهای دیگر در استان‌ها از جمله ستاد مبارزه با زمین خواری کشیده و می‌کشند. 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به این‌که فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری بسیار مهم و ارزنده است، اظهار داشت: دستگاه قضائی به نوبه‌خود بیشترین تلاش و همت را در این مدت انجام داده است.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار اداری کشور، مبارزه با مفاسد، اصلاح امور، حساس کردن مسئولان، تقویت نظارت‌ها و بازرسی‌ها و علمی و کارشناسی کردن آنها از دیگر آثار و برکات این فرمان به شمار می‌رود که متأسفانه به‌دلیل نظراتی که در میان برخی افراد و قلم به دستان در رسانه‌ها وجود دارد به جای تشکر از تلاش‌های مسئولان به ویژه مسئولان قضائی، تحت عناوین شعاری سعی می‌شود که بگویند که به این فرمان عمل نشده است.

هاشمی شاهرودی با تاکید بر این‌که فرمان 8ماده‌ای مقام معظم رهبری مؤثر، پربرکت، لازم، بجا و موجب نقش‌آفرینی بوده است، تصریح کرد: بسیاری از این تحلیل‌ها که متأسفانه در مطبوعات با تیترها و عناوین درشت، شعاری و تبلیغاتی منعکس می‌شود، علمی، مستند به بررسی‌های دقیق و اطلاعات درست نیست و خلط مسائل مختلف است که این را به‌عنوان عدم‌مبارزه مطرح می‌کنند و سعی می‌شود از آن سوءاستفاده سیاسی و جناحی شود که اینها جز ضربه زدن به اهداف نظام‌، تشویش اذهان و تضعیف مسئولان و بی‌انگیزه کردن آنها هیچ اثری ندارد.

وی با بیان این‌که در هر صورت هر نظام اقتصادی دارای مشکلاتی است، گفت: بعضی مسائل، مشکل اقتصادی است و اصلا فساد اقتصادی نیست.هاشمی شاهرودی اظهار داشت: باید توجه داشت که مفاسد اقتصادی تعریف خاص خود را دارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان مثالی ادامه داد: مقوله جعل ریشه دار است و ریشه‌اش نیز به نبودن نرم افزارهای مناسب در دستگاه‌های متولی این امور بر می‌گردد. همچنین دولتی بودن اقتصاد و نبود اقتصاد رقابتی خود علت بسیاری از مشکلات است.

هنگامی که فعالیت‌ها دولتی شود خودبه‌خود همت‌ها پایین می‌آید و نظارت کم می‌شود این چیزی نیست که ما امروز بگوییم بلکه از زمانی که اقتصاد دولتی در دنیا فرو پاشید این موارد مشاهده شد.وی با بیان این‌که دولتی بودن اقتصاد ‌ام الفساد است، افزود: در اینگونه موارد بحث اصلاح سیاست مطرح است نه برخورد. 

هاشمی شاهرودی خاطرنشان کرد: وقتی جامعه به ستوه می‌آید و درست است که از این تورم‌ها و مشکلاتی که در مسکن است به ستوه بیاید، داد و فریاد و بحث‌های جنجالی و تبلیغاتی را در مطبوعات پیش می‌کشیم، اینها سرو صدا نمی‌خواهد و همه قابل حل است.