دو میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۰۰ تماس با سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ در سال گذشته به ثبت رسیده که بیش از ۷۰ درصد درخواست‌ها و مطالبات شهروندان تهرانی در این سامانه مربوط به حوزه خدمات شهری بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، گزارش پیام‌های مردمی در سامانه‌های ۱۳۷ و اقدامات انجام شده شهرداری تهران برای اصلاح فرآیندها در سال ۱۳۹۸ منتشر شد.

سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ در سال گذشته بیش از دو میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۰۰ تماس با سامانه ۱۳۷ برقرار شده که نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۱.۸ درصد افزایش داشته است. همچنین از مجموع این تماس‌ها حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار درخواست در سامانه ثبت شده که نسبت به سال ۱۳۹۷ با افزایش ۱۱.۳ درصدی همراه بوده است.

بیش از ۷۰ درصد درخواست‌ها و مطالبات شهروندان تهرانی در این سامانه مربوط به حوزه خدمات شهری بوده و حوزه‌های فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، حمل و نقل و ترافیک و اجتماعی و فرهنگی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

١٠ موضوع پر درخواست شهروندان در سال گذشته، به ترتیب عبارتند از: نظافت معابر، سدمعبر دستفروشان، آلودگی صوتی، لایروبی جوی، لکه گیری آسفالت، نصب مخزن زباله، جمع آوری زباله و سرشاخه، ساخت و ساز غیرمجاز، دفع جوندگان و حیوانات موذی و نگهداشت بوستان‌ها.

بیش از ۹۹ درصد درخواست‌های شهروندان در سال گذشته مختومه شده‌اند که از این میزان ۶۵ درصد درخواست‌ها به انجام رسیده و امکان اجرایی شدن ۳۵ درصد از درخواست‌ها وجود نداشته است. همچنین زمان پاسخگویی به پیام‌ها نسبت به سال ۱۳۹۷، هشت ساعت سریع‌تر شده است.

منبع: همشهری آنلاین