همشهری آنلاین: سازمان لیگ فدراسیون فوتبال نحوه صعود تیم های ایرانی به مسابقات لیگ حرفه ای فوتبال آسیا را مشخص و اعلام کرد.

به گزارش مهر، با توجه به در پیش بودن مسابقات حرفه‌ای فوتبال آسیا در سال ۲۰۰۹ مسئولان سازمان لیگ برتر کشورمان در تکاپو برای کسب حداکثر سهمیه هستند.

در این بین از سوی سازمان لیگ برتر چگونگی صعود تیم‌ها به این رقابت ها تعیین شده است.

بر این اساس در شرایط عادی که دو تیم از فوتبال ایران توانایی شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان یا همان لیگ حرفه‌ای فوتبال آسیا را خواهند داشت، تیم‌های قهرمان لیگ برتر و جام حذفی به نمایندگی از ایران در این رقابت‌ها حضور می یابند.

اما اگر یک تیم به طور مثال سپاهان، عنوان قهرمانی مسابقات لیگ و جام حذفی را از آن خود کند بر اساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم دوم لیگ به این رقابت‌های باشگاهی این قاره می رود.

سازمان لیگ فدراسیون فوتبال همچنین پیش‌‌بینی‌های لازم را به عمل آورده است که اگر فوتبال ایران سه سهمیه حضور در لیگ حرفه‌ای فوتبال آسیا را به دست آورد، چطور تیم‌های برتر را برای حضور در این رقابت‌ها تعیین کند.

براین اساس مقرر شده است که تیم‌های قهرمان لیگ برتر و جام حذفی به علاوه تیم دوم مسابقات لیگ به مسابقات لیگ حرفه‌ای فوتبال آسیا راه یابند.

اما اگر یک تیم عناوین قهرمانی لیگ و جام حذفی را به دست آورد، سه تیم برتر مسابقات لیگ برتر راهی مسابقات لیگ حرفه‌ای فوتبال آسیا خواهند شد و تیم نایب قهرمان جام حذفی فرصت حضور در مسابقات آسیایی را نخواهد داشت.