همشهری‌آنلاین: معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اعضای ستاد اجرایی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سینما را فرصت ارزشمندی برای نگاه به معصومیت کودکان و نوجوانان دانست

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، محمدرضا جعفری جلوه رفتار امروز با کودکان و نوجوانان را سرنوشت ساز خواند و افزود: سینما می‌تواند بزرگسالان را در تربیت کودکان یاری دهد.

جعفری جلوه اظهار داشت:در بخش جنبی جشنواره بیست و دوم و در آستانه سی امین  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سینمای انقلاب،نسبت سینما و انقلاب و جایگاه انقلاب در سینما و ظرفیت سینمای کودک و نوجوان مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به شصتمین سال اشغال فلسطین، تاکید کرد: جشنواره امسال باید توجه جدی تری به این اشغالگری داشته باشد و وضعیت و حقوق کودکان فلسطینی را به تصویر کشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست جوهره  بالندگی خانواده را کودکان خواند و تصریح کرد: همدان توانایی محوریت تدوین چشم انداز 10 ساله سینمای کشوری را داراست.

حجه الاسلام والمسلمین سید آقا حسینی همچنین جای سینمای کودک و ادبیات ایران زمین را در سند چشم انداز 20 ساله توسعه کشور خالی دانست.

وی با بیان روایتی از حضرت امیر (ع) که می فرماید: کودکان را برای دهه آینده و نسل‌های آتی تربیت کنید گفت: تمرکز بر روی کودک در سینما، اثر بخشی بیشتری به دنبال خواهد داشت.

وی پیشنهاد کرد جشنواره کودکان کشورهای اسلامی نیز به میزبانی همدان برگزار شود