تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۹

همشهری آنلاین: متن نمایشنامه 8 اثر نمایشی کودک و نوجوان که در سال‌های دور و نزدیک در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر روی صحنه رفته، در قالب کتاب‌های جداگانه‌ای منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، این کتاب‌ها برای نخستین بار است که در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود تا علاقه‌مندان به  ادبیات و هنرهای نمایشی بتوانند از آن استفاده کنند.

نمایش‌های «داستان خرس کوچک» نوشته ایرج طهماسب، «عصا عصای کارگشا» نوشته رضا فیاضی، «نقلی و مادر بزرگ» حسن دادشکر، «قصه‌های کوچه» مهرداد بختیاری، «ماهی قرمز کوچولو» هلن همتی، «نخودی و غول سرما» سیمین امیریان، «چهار صندوق شادی» گیتا داوودی و «بند انگشتی» سهیلا احمدی‌فر 8 نمایشنامه‌ای است که هر یک با عکس‌هایی از اجراهای اصلی این نمایش‌ها و عروسک‌ها و بازیگران آن تزیین و تصویرسازی شده است.  

 برخی از این نمایش‌نامه‌ها بارها در سال‌های گذشته با عنوان‌ها و تکنیک‌های مختلف بر صحنه مرکز با سابقه تئاتر کانون در پارک لاله تهران توسط صاحب‌نامان این عرصه اجرا و در زمان خود با استقبال کودکان و نوجوانان روبرو شد.

 نمایش‌های «بند انگشتی» در سال 1371 با تکنیک میله‌ای و در سال 1376 با نام «کی میتونه با دیو بجنگه؟» با تکنیک بن راکو و فک زن به صحنه رفت و «عصا عصای کارگشا» که سال 1363 با تکنیک میله‌ای به کارگردانی رضا فیاضی و در سال 1375 با تکنیک سایه‌ای به کارگردانی عادل بزدوده اجرا شد، از جمله این نمایش‌های خاطره‌انگیز به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش 8 نمایشنامه منتشر شده توسط انتشارات کانون هر یک به صورت جداگانه در شمارگان 6 هزار نسخه با قیمتی بین 4 تا 8 هزار ریال به بازار کتاب کودک و نوجوان عرضه شده است.

 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب‌ها را در غرفه خود در سالن ناشران کودک بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارایه کرده است.

این نمایشگاه واقع در محل مصلای امام خمینی تهران تا 22 اردیبهشت به کار خود ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها