شیوع کرونا ویروس جدید برخی کسب‌وکارها را دچار بحران کرد ولی برخی دیگر نیز با سودهای هنگفتی از این شرایط استفاده کردند. شرکت ترکیه‌ای تولید کننده عطر از این جمله است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری آنادولا، با شیوع ویروس کرونای جدید، محبوبیت ادکلن سنتی ترکیه‌ای به دلیل دارا بودن الکل اتانول ۸۰% به شدت افزایش یافت. 

از این ادکلن که کلونیا نام دارد به عنوان روشی احتمالی در سنت ترکیه جهت ضدعفونی در برابر میکروب‌ها و ویروس‌ها نام برده شده است.

در سنت این کشور، استفاده از ادکلن در موقعیت‌های مختلف رایج است: بعد از اصلاح، هنگام استفاده از اتوبوس و سفر، هنگام ورود مهمان یا هنگام بازدید از یک دوست در بیمارستان.

ایوب صابری تونسر تولید کننده این ادکلن ترکیه‌ای گفت: "تقاضا برای ادکلن با رایحه مرکبات و به ویژه لیمو به پنج برابر رسیده است."

در مقابل فروشگاه‌های این شرکت در آنکارا، صف‌هایی نزدیک به ۱۰۰ متر تشکیل شده است.

برخی با بطری‌های پلاستیکی ۲۰ لیتری برای دریافت ادکلن آمده بودند اما میزان عرضه برای هر نفر حداکثر ۱.۵ لیتر است.

صابری افزود این مقدار در صورت استفاده صحیح، دو ماه دوام می آورد زیرا فقط ۳ تا ۳/۵ گرم ادکلن برای هر فرد روی دست‌های شسته شده کافی است.

ترکیه با متوقف کردن استفاده از اتانول در بنزین به تقویت تولید ضد عفونی کننده‌ها کمک کرد؛ متوقف کردن استفاده از اتانول در بنزین، ۲۰،۰۰۰ متر مکعب برای تولید مواد ضد عفونی کننده و ادکلن در این کشور فراهم شد.

منبع: همشهری آنلاین