برای ترویج و فرهنگ دینی و مانوس شدن بیشتر مردم به ویژه جوانان با کتاب آسمانی قرآن، فصل جدید برنامه آموزشی و فرهنگی «فرهنگسرای قرآن» متناسب با تغییرات فضای اجتماعی و جامعه به روز و کانون قران در همه فرهنکسراها تشکیل می شود.

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : مدیرجدید فرهنگسرای قرآن با بیان این مطلب و تاکید بربهره مندی از ظرفیت های موجود برای بروز رسانی فعالیت های قرآنی و همچنین افزایش مخاطبان برنامه های فرهنگی و آموزشی این مرکز قرآنی، افزود:« مهمترین نیاز جامعه امروز استفاده از دستورات و توصیه های قرآنی متناسب با نیاز روز است. با این روش کلام این کتاب آسمانی قابل درک و استفاده در زندگی است. همچنین فرصت بیشتری هم برای مانوس شدن با قرآن فراهم می شود. »


به گفته «رحیم خاکی» در فصل جدید برنامه ها اهتمام بیش از پیش به حوزه آموزش به ویژه در فضای رسانه، بررسی آموزش‌های قرآنی در مراکز فرهنگی ـ قرآنی شهر تهران و همچنین راه اندازی میز قرآن و کانون قرآن در تمامی فرهنگسراها در دستور قرار گرفته کار است.
همچنین «خاکی» فضای فرهنگسرای قرآن را مناسب برای راه اندازی استارت آپ ها و نمایشگاه آثار قرآنی ـ مفهومی دانست و تصریح کرد که همه این اقدامات باید متناسب با ذائقه روز مخاطب برنامه ریزی و ارائه شود.


«رحیم خاکی » اخیرا سکان مدیریت فرهنگسرای قرآن را با ارایه برنامه ها و ایده های جدید بدست گرفته است. این مدیر عضویت در  هیئت علمی جهاددانشگاهی، تأسیس و ریاست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، تأسیس و مدیرعاملی خبرگزاری بین‌المللی قرآن ایکنا، برپایی چندین دوره از جشنواره ملی قرآن دانشجویان و مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان را در کارنامه دارد و پیشتر هم مدیریت مرکز رشد واحدهای فن‌آوری هنرهای قرآنی را برعهده داشت.