تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۹

طرح نمونه ترافیکی عابر پیاده در اطراف حرم‌حضرت ‌عبد‌العظیم اجرا می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای این طرح خبر داد و گفت که در مرحله اول 600 متر از مسیر محدوده اطراف حرم‌عبد‌العظیم در شهر ری پیاده‌راه ‌سازی شده و در آینده این مسیر به یک کیلومتر افزایش خواهد یافت.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با سما با بیان این مطلب اظهار کرد: در مرحله نخست این طرح که از چند روز پیش آغاز شده حدفاصل میدان عبدالعظیم  تا حرم مطهر به طول 600 متر بر روی حرکت خودروها و موتورسیکلت‌ها بسته شده است و تنها عابران پیاده می‌توانند از این محدوده استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح پیاده راه سازی در خیابان عبدالعظیم تا حرم مطهر با توجه به اینکه به مسائل ایمنی تردد عابر، جاذبه های زیارتی و توریستی و بافت تاریخی توجه ویژه ای شده است این پیاده راه به منطقه نمونه ترافیکی عابر پیاده تبدیل خواهد شد.

باغ‌راه صبا

از سوی دیگر به گزارش میراث خبر یک معبر قدیمی و خاکی که طی سال‌های متوالی به‌عنوان اصلی‌ترین محل دسترسی شهروندان به حرم حضرت عبدالعظیم از ضلع شرقی حرم مورد استفاده قرار می‌گرفت توسط شهرداری منطقه 20 به باغ راه تبدیل شد.

علی محمد نژاد، شهردار منطقه 20 هدف از اجرای این طرح را تسهیل دسترسی شهروندان و استفاده بهینه از فضای سبز دانست و افزود: این معبر در نزدیکی میدان نارنج با درختان قدیمی و پراکنده که سال‌های متمادی برای تردد شهروندان مورد استفاده قرار می‌گرفت ، اکنون به نام باغ راه صبا نامگذاری شده است.