تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۷ میلیون و ۸۲۵ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۳۰ هزار نفر ثبت شد.

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: از ۲۳ تا ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۱۴ مورد بستری شدند. سیما سادات لاری افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر رسید.

به گفته وی، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۷۳۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: تا کنون ۱۴۶ هزار و ۷۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. لاری ادامه داد: ۲۷۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. به گفته وی، تا کنون یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۴۰۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین گفت: استان‌های هرمزگان، خوزستان، خراسان رضوی و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش یورونیوز، در کشور افغانستان با اعلام وزارت صحت عامه این کشور، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۲۴ هزار و ۱۰۱ نفر رسید. بر اساس اعلام این وزارتخانه در ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر دیگر در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند تا تعداد کل قربانیان کرونا در افغانستان به ۴۵۱ نفر برسد.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۴۵ نمونه مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده است. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته ولایت کابل با ثبت ۲۵۳ مورد و بلخ با ۷۳ مورد مثبت، بدترین وضعیت از نظر ابتلا به ویروس کرونا را داشته‌اند.

تاکنون بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد، کووید-۱۹ به زندگی حدود ۴۳۰ هزار انسان پایان داده است. نزدیک به ۴ میلیون نفر نیز از چنگال این ویروس مرگبار رهایی یافته‌اند.

  • ابتلای ۳ نفر از نگهبانان محل اقامت نتانیاهو به کرونا

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ابتلای ۳ نفر از نگهبانان محل اقامت او به کرونا خبر داد. تسنیم به نقل از روسیالیوم نوشت: دفتر رسانه ای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۳ تن از نگهبانان محل اقامت نتانیاهو به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

این دفتر اعلام کرد که نیاز نیست نتانیاهو به قرنطینه منتقل شود زیرا نگهبانان نزدیک او نبودند و نتانیاهو مستقیما با آنها در ارتباط نبوده است. گفتنی است که نتیجه آخرین آزمایش تشخیص کرونای بنیامین نتانیاهو که چند روز قبل انجام شده منفی بوده است.

تاکنون ۱۸۸۷۶ نفر در سرزمین های اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۳۰۰ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.