تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۶

یک مادر و دختر آمریکایی موفق شدند همزمان با یکدیگر مدرک لیسانس بگیرند.

فارغ التحصیلی همزمان مادر و دختر

اوهایو: این دختر ۳۰ ساله که خود ۲ فرزند ۳ و ۵ ساله دارد، گفت: هدفم این بود که قبل از به مدرسه رفتن فرزندانم، تحصیلات دانشگاهی‌ام را به پایان برسانم و مادرم هم در این راه با من همراه شد.

این مادر ۶۰ ساله که با موفقیت واحد‌های دشوار دانشگاهی را پشت سر گذاشته،گفت: برای لیسانس گرفتن خیلی زحمت کشیدم و گاهی کار‌های خانه برای چند روز عقب می‌افتاد.

این زن که به عنوان سر پرستار در بیمارستان کار می‌کند امیدوار است از تحصیلات دانشگاهی خود در جهت بهتر کردن شرایط کاری‌اش استفاده کند. البته دانشگاه نیز یک جایزه ویژه برای وی در نظر گرفته است.

نیکوکاری پیتزایی

فلوریدا: ۷۲۲ پیتزا پشت سر هم روی یک خط  به‌درازی بیش از طول ۲ زمین فوتبال به یکدیگر متصل شدند تا مردم برای خوردن آن  پول بپردازند. برگزار کنندگان این برنامه اعلام کردند که هدف آنها از پخت پیتزا و جمع‌آوری پول این بوده که به مردی که اخیرا خانه‌اش را بر اثر آتش‌سوزی از دست داده کمک کنند.

با توجه به اینکه این مرد نمی‌تواند چندین ماه  در انتظار کمک دولت بماند به همین دلیل جمع‌آ‌وری پول برای او بسیار حیاتی است. جالب اینکه این مرد خود آتش نشان است.

گفتنی است این پیتزای ۲۲۰ متری که ۲.۵ سانتیمتر ضخامت دارد، رکورد درازترین پیتزا را شکسته است. درازترین پیتزای به ثبت رسیده در کتاب رکورد‌های گینس یک پیتزا ۱۸۶ متری است که ۵ سانتیمتر ضخامت داشت.

از سویی دیگر برای پخت این پیتزا از ۲۲۶ کیلوگرم آرد، ۳۰ لیتر سس و ۱۱۳ کیلوگرم پنیر استفاده شده است. 

جریمه زباله اشتباهی

لندن: یک پیر مرد ۷۳ ساله که ریشه چند کلم‌ را در سطل زباله ریخته بود، توسط شهرداری جریمه شد. ماموران شهرداری پس از مشاهده ریشه کلم‌ها درون سطل زباله از جمع‌آوری زباله خود‌داری کردند.

طبق قوانین جدید ترکیب زباله‌های کشاورزی با زباله‌های آشپزخانه ممنوع است و در صورتی که این اقدام انجام شود ، شهرداری می‌تواند متخلفان را جریمه کند.

گردشگری کارتونی

توکیو: مقامات گردشگری ژاپن که قصد دارند تا سال ۲۰۱۰ سالانه ۱۰ میلیون گردشگر را جذب کنند، پروژه‌‌ای تحت عنوان« تبلیغ سفر به ژاپن» را در دست اجرا دارند که ریاست آن را یک شخصیت کارتونی معروف بر عهده دارد.

این شخصیت مشهور کارتونی به همراه ۱۱ شخصیت کارتونی دیگر به طور نمادین گردشگران را برای سفر به ژاپن تشویق می‌کنند.

مارمولک درون تخم مرغ

سیدنی: محققان در تلاش هستند تا دریابند چگونه یک مارمولک به داخل تخم مرغ نفوذ کرده است. یکی از اهالی استرالیا که قصد داشت برای صبحانه نیمرو بخورد، پس از شکستن تخم مرغ در ماهی‌تابه متوجه شد که یک مارمولک در  تخم مرغ  است.

او که بسیار متعجب شده بود، موضوع را به  کارشناسان اطلاع داد و  تخم مرغ را به همراه مارمولک کوچک برای  آنها فرستاد. این مرد به آنها گفت وقتی تخم مرغ را شکستم ماده‌ای کف مانند از آن خارج شد و من به گمان اینکه تخم مرغ فاسد است،داخل پوسته را نگاه کردم و در کمال تعجب یک مارمولک دیدم.

گفتنی است که این مارمولک مرده بین پوسته سفید خارجی و پوسته نازک و شفاف داخلی تخم مرغ قرار داشته و تخم مرغ هم پیش از شکسته شدن کاملا سالم بوده است. این احتمال وجود دارد که مارمولک همراه با غذای مرغ وارد بدن آن شده و به نحوی در تخمی که این مرغ گذاشته، جاگرفته باشد.