تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۹ میلیون و ۱۴۲ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۷۲ هزار نفر ثبت شد.

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۵۷۳ مبتلای جدید به ویروس کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. سیما سادات لاری گفت: از اول تا دوم تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک‌هزار و ۳۱۹ مورد بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران خاطرنشان کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۷۴۲ نفر رسید. البته این در حالی است که تاکنون ۱۶۶ هزار و ۴۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته لاری ۲۸۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۴۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران تصریح کرد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند و در استان‌های فارس و کرمان شاهد افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ هستیم.

لاری گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸ استان کشور هیچ موردی از فوت ناشی از کووید۱۹ نداشتند و در ۴ استان فقط یک مورد فوت بیمار کووید۱۹ ثبت شده است.

  • شمار مبتلایان در عراق از ۳۲ هزار نفر عبور کرد

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عراق شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از ۳۲ هزار نفر عبور کرد. تسنیم به نقل از الفرات نیوز نوشت: وزارت بهداشت و محیط‌زیست عراق از ثبت ۱۸۰۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و ثبت ۶۷ مورد جدید فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس خبر داد.

بر اساس این گزارش تاکنون ۳۲۶۷۶ نفر در عراق به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۱۱۶ نفر از آنها جان باخته‌اند.

وزارت بهداشت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: روزهای گذشته شاهد افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان به کرونا بوده است و این امر نشان می‌دهد که ورود به مرحله اوج شیوع این ویروس نزدیک است و این امر خطری بزرگ برای شهروندان و فشار بر سیستم بهداشتی و پزشکی عراق به شمار می‌رود که در دهه‌های گذشته زیاد مورد توجه نبوده است.

این بیانیه افزود: سطح پایبندی مردم به دستورات پزشکی همچنان در سطح وضعیت خطرناک کرونا در کشور نیست و این امر ایجاب می‌کند که پروتکل‌های فاصله گذاری اجتماعی به طور کامل رعایت شود و همه شهروندان از ماسک استفاده کنند تا از آثار فاجعه باری که ممکن است در صورت بی‌توجهی یا سهل انگاری به این پروتکل‌ها به وجود آید، جلوگیری شود.

منبع: ایرنا