تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۹ میلیون و ۲۸۴ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۷۶ هزار نفر ثبت شد.

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از مثبت شدن تست کرونای ۲۴۴۵ تن دیگر در کشور خبر داد. دکتر سیما سادات لاری گفت: از دوم تا سوم تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ٢٣۴ مورد بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ٢٠٩ هزار و ٩٧٠ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ١٢١ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹ هزار و ٨۶٣ نفر رسید. لاری گفت: تاکنون ١۶٩ هزار و ١۶٠ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی گفت: ٢٨۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۴٧۵ هزار و ٣٣١ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. لاری گفت: در استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی و هرمزگان موارد بستری بالاتر از بقیه استان‌هاست.

وی همچنین گفت: در استان خوزستان با کاهش میزان فوتی مواجهیم و در استان فارس بستری‌ها افزایش داشته و در استان‌های کرمانشاه، گلستان، کرمان، بوشهر و همدان، شاهد کاهش قابل ملاحظه میزان بستری‌ها بوده‌ایم.

  • تشدید بحران کرونا در پاکستان؛ پایتخت در محاصره ویروس

مقامات پاکستانی با شناسایی ۲۰ شهر به عنوان کانون شیوع ویروس کووید۱۹ در این کشور اقدام به اعمال محدودیت‌ها در ۱۳۰۰ نقطه کردند، اما گسترش این بیماری شکل خطرناکی به خود گرفته تاجایی که شهر «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان نیز این روزها به شدت با بحران کرونا درگیر است.

به گزارش ایرنا، میزان شیوع ویروس کرونا در بخش‌های مختلف شهر اسلام آباد به شکل خطرناکی سرعت گرفته و نهادهای انتظامی و بهداشتی با شناسایی مناطق که بیشترین موارد ثبت به این بیماری را دارند، اقدام به بستن و اعمال قرنطینه می‌کنند. 

سرعت افزایش تعداد بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان تاکنون کاهش نیافته است و مسئولان این کشور نسبت به افزایش شمار مبتلایان به کرونا تا آخر ماه آینده میلادی به ۳۰۰ هزار نفر ابراز نگرانی می‌کنند. 

علاوه بر کلان شهرهای پاکستان مانند کراچی، کویته، لاهور و پیشاور، این روزها ده‌ها نقطه در شهر اسلام آباد به دلیل شیوع کرونا مسدود شده و قرنطینه خانگی برای ساکنان این مناطق به اجرا درآمده است. 

شهر اسلام آباد با جمعیتی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا است. تاکنون بیش از ۱۱ هزار ۳۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۰۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. 

ستاد عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان ۲۰ شهر این کشور از جمله اسلام آباد، راولپندی، لاهور، کراچی، پیشاور، حیدرآباد، لارکانا، مولتان و سیالکوت را به عنوان مراکز اشاره کرونا معرفی کرد و متعاقب آن محدودیت‌هایی کرونایی در بسیاری از نقاط در این شهرها به اجرا گذاشته شد. 

تازه‌ترین آمارهای رسمی در پاکستان حکایت از جان باختن ۱۰۵ بیمار کرونایی در مدت شبانه روز گذشته و ابتلای بیش از ۳۹۰۰ نفر دیگر به این ویروس دارد. در مجموع تاکنون بیش از ۱۸۵ هزار پاکستانی به ویروس کووید۱۹ مبتلا شده و گفته می‌شود وضعیت ۳۲۳۶ بیمار نیز بحرانی است. 

وزیر بهداشت پاکستان که کشورش مجوز استفاده از داروهای "رمدسیویر و دگزامتازون" را برای درمان بیماران حاد کرونایی صادر کرده است، می‌گوید: نرخ مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در پاکستان در مقایسه با پیش‌بینی مقامات کمتر است. 

به گفته «ظفر میرزا»، ۲.۵ درصد از بیماران کرونایی در وضعیت خطرناک قرار گرفته و ۴۰ درصد بیماران نیز موفق به شکست کرونا می‌شوند. 

کارشناسان حوزه بهداشت در پاکستان معتقدند: آمار مبتلایان به کرونا بیش از ارقام رسمی اعلام شده توسط دولت است. براساس تازه‌ترین محاسبات، در شهرهای پاکستان از هر ۱۰ نفر، یک نفر به کرونا مبتلا می‌شود و در مناطق روستایی نیز از هر ۳۰ نفر، ابتلا به کرونا در یک نفر تایید می‌شود.

  • آمار مبتلایان در اروپا

به گزارش تسنیم، بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس حدود ۳۰۵۲۸۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۲۶۴۷ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال ۲۹۳۵۸۴ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۸۳۲۴ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایتالیا هم به‌شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال ۲۳۸۷۲۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۴۶۵۷ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۱۹۲۱۱۹ نفر به کرونا مبتلا شده و ۸۹۶۹ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال ۱۶۰۷۵۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۹۶۶۳ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا