سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه از هیچ تلاشی برای بهبود شرایط کرونا در این شهرستان دریغ نمی‌شود گفت: نسبت فوتی‌ها به مبتلایان کرونا در دزفول از متوسط کشوری کمتر است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی فرهمندپور روز جمعه ۶ تیر به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: آمار ورودی و خروجی مبتلایان کرونا در دزفول طی ۲ هفته اخیر بین ۲۰ تا ۲۵ نفر بوده و افزایش فوتی نداشته‌ایم.

وی افزود: سپاه حضرت ولی عصر (عج) احداث بیمارستان صحرایی در دزفول را دستور کار قرار داده، ولی هنوز ۱۵ درصد ظرفیت مراکز درمانی باقی است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: بر اساس تعریف مدیریت بحران، زمانی که ۸۵ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پر شوند اعلام بحران خواهد شد، ولی هنوز حدود ۱۵ درصد از ظرفیت تخت‌ها در دزفول خالی است و امیدواریم با بهبود بیماران، تخت‌های بیشتری خالی شود.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت مراکز درمانی را در دستور کار قرار داده‌ایم افزود: کیت تشخیص بیماری کرونا با پیگیری‌های انجام شده موجود است و پیگیر تامین دوباره آن هستیم.

فرهمندپور در خصوص مطالبات کادر درمان نیز گفت: بخشی از مطالبات کادر درمان هفته آینده پرداخت می‌شود و به همت بسیج جامعه پزشکی، نیروی انسانی تامین خواهد شد.

دزفول پس از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان خوزستان دارد.