مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: با توجه به توافق ادارات مسکن و شهرسازی، بنیاد شهید و فرمانداری شهرستان‌های بردسکن، نیشابور، سبزوار و خلیل‌آباد به ایثارگران واجد شرایط، زمین واگذار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام حسین معصومی، شنبه هفتم تیرماه افزود: ایثارگران واجدشرایط افرادی هستند که تاکنون از تسهیلات زمین و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده نکرده‌اند.

وی ادامه داد: در جریان دور سوم سفرهای مدیران بنیاد به شهرستان‌های بردسکن، سبزوار و خلیل‌آباد این توافق با دستگاه‌های ذیربط به دست آمد و در چهارمین سفر مدیران بنیاد به شهرستان نیشابور نیز فرماندار قول داد زمین به ایثارگران واگذار شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: موضوع اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان نیز از موضوعات مهم در سفرهای شهرستانی مدیران بنیاد به شهرستان‌های خراسان رضوی است که خوشبختانه در برخی شهرستان‌ها رایزنی‌هایی برای به‌کارگیری این عزیزان در کارخانه‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی انجام شده است.  

بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، علیرضا قامتی، فرماندار نیشابور هم در خصوص مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: با توجه به مصوبات شورای هماهنگی ایثارگران در سال گذشته مبنی بر واگذاری ۳۱۲ قطعه زمین به خانواده‌های شهدا و ایثارگران پیگیری لازم تا حصول نتیجه با اداره راه و شهرسازی انجام می‌شود.  

پیش‌ از این مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی شمار فرزندان خانواده‌ شهدا و ایثارگران جویای کار استان را ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: سال گذشته دو هزار فرصت شغلی برای فرزندان ایثارگران استان فراهم شده است.

خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۷۹ شهید، ۴۹ هزار و ۴۸۸ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.