گروه حوادث: قضات دادگاه عالی بلژیک، در یکی از جنجالی‌ترین محاکمه‌های جنایی سال‌های اخیر این کشور، به بررسی پرونده مرد جنایتکاری پرداختند که بعد از ربودن ۲ خواهر خوانده خردسال، آنها را به قتل رسانده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، وی که یک مهاجر مراکشی الاصل است در این جنایت دختران خردسالی که ۱۰ و ۷ ساله بودند را مورد آزار قرار داده است.

صبح دهم ژوئن ۲۰۰۶، روزنامه‌های اتریش خبری را منتشر کردند که از ناپدید شدن ۲خواهرخوانده ۷ و ۱۰ ساله به نام‌های ناتالی ماهی و استیسی لمنز خبر می‌داد.

با اعلام این خبر، خاطره تلخ مارک دوتروکس- مرد جنایتکاری که پس از ربودن دختران آنها را برای سال‌ها در خانه‌ای زیرزمینی زندانی کرده بود- برای مردم بلژیک زنده شد.

مردم فکر می‌کردند که این بار هم کسی این دختران خردسال را ربوده و آنها را زندانی کرده است اما این فرضیه وحشتناک ۱۸ روز بعد وقتی که جسد این ۲ کودک در ۴۰۰ متری محلی که برای آخرین بار دیده شده بودند پیدا شد، باطل شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد این ۲ خواهر خوانده زندگی بسیار سختی را گذرانده بودند، استیسی چند ماهه بود که پدر و مادرش از هم جدا شدند. او هرگز مادر واقعی خود را نشناخت و در ۷ سال عمر خود ۱۰ بار محل زندگی اش را به همراه پدر و برادر ۱۰ ساله اش عوض کرد. مادر او یک قاچاقچی مواد‌مخدر بود که تا آوریل ۲۰۰۶ در زندان بود.

ناتالی هم سرنوشت بهتری نداشت، مادر او هم چند سال پیش بعد از جدایی از همسرش، با پدر استیسی آشنا شده بود. با پیدا شدن اجساد این ۲ خواهرخوانده، تحقیقات برای یافتن عامل جنایت آغاز شد و کارآگاهان در همان بررسی‌های ابتدایی دریافتند ۲ دختر بچه در همان شب ناپدید شدنشان به قتل رسیده‌اند و جسدشان به کانال آب کنار ریل راه آهن پرت شده است.

جنایتی که بلژیک را تکان داد

این بررسی‌ها نشان می‌داد دختران خردسال ابتدا مورد آزار قرار گرفته و سپس خفه شده‌اند.

کارآگاهان پلیس بلژیک که تحقیقات گسترده‌ای را برای یافتن جنایتکار آغاز کرده بودند، به بررسی تمامی پرونده‌های مربوط به متهمان کودک آزاری پرداختند و متوجه شدند یکی از متهمان که یک مرد مراکشی الاصل به نام عبدی عیت اود بود، ساعاتی قبل از ناپدید شدن دختران خردسال در همان نزدیکی دیده شده بود.

وقتی مشخص شد این مرد از هنگام وقوع جنایت متواری شده است، تحقیقات برای یافتن ردی از او آغاز شد و سرانجام چند روز بعد وی توسط ماموران پلیس دستگیر شد.

در هنگام دستگیری این مرد، کارآگاهان متوجه شدند که روی دست و پاهای وی خراش‌های زیادی وجود دارد و از آنجایی که محل پیدا شدن جنازه دختران، پر از درخت‌های خاردار تمشک بود این احتمال که وی در هنگام جابه جا کردن اجساد بر اثر برخورد با خارها زخمی شده باشد قوت گرفت.

انکار تمام اتهامات

با به دست آمدن این شواهد، متهم بازداشت و در حالی که مدعی بود بی‌گناه است روانه زندان شد. قضات دادگاه عالی اتریش با گذشت ماه‌ها از دستگیری متهم، رسیدگی به این پرونده جنایی را آغاز کردند، در این جلسه جنایتکار ۴۰ ساله وقتی در جایگاه قرار گرفت اتهام قتل ۲ دختربچه خردسال را انکار کرد و مدعی شد بی‌گناه است.

این در حالی است که درصورت اثبات جرم این مرد، وی به حبس ابد محکوم خواهد شد.

با پایان یافتن این جلسه، رسیدگی به این پرونده به جلسه بعدی دادگاه موکول شد و احتمال می‌رود محاکمه این مرد که رسانه‌های مختلفی از سراسر جهان آن را پوشش می‌دهند حداقل ۳ هفته طول بکشد.