چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۱
۰ نفر

قضات دادگاه جورجیا، بدون توجه به اعتراضات گسترده علیه اجرای حکم جنایتکار مخوفی که نامزدش را ۲۰ سال قبل به قتل رسانده بود، حکم اعدام وی با تزریق ماده سمی را به اجرا گذاشتند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این مرد ۵۳ ساله به نام «ویلیام ارل لیند»، نخستین محکومی است که پس از لغو ممنوعیت ۷ ماهه اعدام با تزریق ماده سمی در آمریکا، به این شیوه اعدام شد. نوامبر ۱۹۸۸، کارآگاهان پلیس جورجیای جنوبی جسد زنی ۲۶ ساله به نام «گینگر موور» را کشف کردند که با شلیک ۲ گلوله به سرش به قتل رسیده و جسدش در ناحیه‌ای پوشیده از درخت رها شده بود.

با آغاز تحقیقات درباره این جنایت، مشخص شد زن جوان بعد از شکنجه چند روزه در حالی که به‌علت تزریق یک ماده سمی قوی‌ بیهوش شده بود، به ضرب گلوله به قتل رسیده است.
با آغاز تحقیقات درباره این پرونده، کارآگاهان نامزد وی را که جوانی 33 ساله به نام ویلیام ارل لیند بود، به‌عنوان نخستین مظنون دستگیر کردند.

در بازجویی‌ از این مرد جوان مشخص شد وی این جنایت خونین را با انگیزه انتقام‌جویی رقم زده است.تحقیقات پلیسی نشان می‌داد جوان انتقام‌جو بعد از آنکه متوجه شده نامزدش قصد جدایی از وی را دارد، با طراحی نقشه‌ای مرگبار او را به خانه‌ای متروکه در نزدیکی محل کشف جسدش کشانده و زندانی کرده است.

وی پس از اجرای این نقشه، نامزدش را به‌مدت ۲ روز مورد شکنجه‌های وحشیانه قرار داده بود و سرانجام بعد از بیهوش کردنش ۲ گلوله به سر وی شلیک کرده و او را به قتل رسانده است.

مرد جنایتکار پس از قتل نامزدش، برای آنکه پلیس نتواند وی را شناسایی کند، جسد وی را بیرون از خانه متروکه رها کرده بود.

با روشن شدن این موضوع، قضات دادگاه عالی جورجیا در سال ۱۹۸۸، جوان جنایتکار را به حبس و اعدام با تزریق ماده سمی محکوم کردند اما با گذشت ۲۰ سال در حالی که قرار بود وی سه‌شنبه گذشته با تزریق آمپول سمی اعدام شود، از چند هفته قبل گرو‌ه‌های مختلفی از مردم ایالت جورجیا، با تجمع دربرابر دادگاه خواستار تعویق حکم اعدام و اجرا نشدن این حکم شدند چرا که آنها اجرای حکم اعدام را وحشیانه می‌دانستند.

با وجود این اعتراضات و انتقادهای شدید، قضات دادگاه عالی جورجیا قاطعانه از اجرای حکم دفاع کرده و خواستار اجرای حکم در ساعت تعیین شده، یعنی ساعت ۷ بعد از ظهر سه‌شنبه گذشته شدند و به این ترتیب این محکوم به مرگ بعد از گذشت ۲۰ سال از وقوع جنایت، به اتاق مخصوص اجرای حکم انتقال یافت و با تزریق ماده سمی اعدام شد.

بنا بر این گزارش، اعدام این مرد با توجه به اعتراضات گسترده‌ای که علیه اجرای حکم اعدام وی صورت گرفته بود از حساسیت بالایی برخوردار بود و شبکه‌های تلویزیونی مختلف و رسانه‌های جهان آن را پوشش دادند.

 اجرای این حکم ۷ ماه بعد از آن صورت ‌گرفت که اعدام با تزریق ماده سمی مخالف قانون اساسی آمریکا شناخته شد و از آن زمان کسی با این شیوه اعدام نشده بود اما هفته گذشته دیوان‌عالی آمریکا این مجازات را مخالف قانون ندانست و به این ترتیب حکم این محکوم به مرگ اجرا شد.

کد خبر 51237

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز