همشهری امارات: مسابقات فوتبال لیگ امارات که از 6 مهرماه 86 آغاز شده بود، بالاخره پس از 9 ماه در روز یکشنبه 5 خرداد 87 به پایان رسید.

تا برگزاری این دوره از مسابقات به نوعی یک رکورد در فوتبال این کشور باشد. در این لیگ امارات این‌بار با 12 تیم و هر تیم نیز با به خدمت گرفتن بازیکنانی از کشورهای مختلف جهان سعی در رسیدن به مقام قهرمانی داشتند.

در این بین حضور12 بازیکن ایرانی از جمع 36 بازیکن خارجی مجاز به حضور در لیگ امارات، خود نوعی رکورد محسوب می‌شود.

در طول برگزاری این فصل لیگ امارات هر 12 بازیکن ایرانی برای تیم‌های خود موفق به گلزنی شدند که در زیر تحلیلی بر برترین‌های این فصل لیگ امارات خواهیم داشت.

تعداد کل گل‌های به ثمر رسیده در طول فصل: 428 گل

تعداد گل‌های به ثمر رسیده توسط بازیکنان ایرانی: 94 گل

برترین گلزنان لیگ

16 گل - فیصل خلیل (الاهلی)

15 گل - مهرزاد معدنچی (الشعب) و اندرسون (الشارجه)

14گل - رسول خطیبی و رضا عنایتی (الامارات) اندریه دیاز (الوصل)

13 گل – علی سامره (الشعب)

11 گل – عثمان جالو (العین)

10 گل – ریناتو (النصر) کلیدیرسون (الاهلی) و ایمان مبعلی(الشباب)

برترین گلزنان ایرانی

ایرانی‌های الامارات درصدر؛ ایرانی‌های الشعب دوم و ایرانی‌های الشباب سوم هستند.

الامارات 36 گل زده که 34 گل توسط سه بازیکن ایرانی یعنی خطیبی 14 گل؛ عنایتی 14 گل؛ رجب‌زاده 6 گل برای آن به ثمر رساندند. الشعب 39 گل زده؛ 30 گل توسط سه ایرانی، معدنچی 15، سامره 13 و میثم بائو 2 گل به ثمر رسیده است.

الشباب 44 گل زده؛ که 20 گل زده توسط سه بازیکن ایرانی این تیم به ثمر رسید، مبعلی 10 گل و کاظمیان 9 گل زده و مهرداد اولادی یک گل. الاهلی 46 گل زده؛ 5 گل توسط میلاد میداودی به ثمر رسید. الشارجه 35 گل زده؛ 6 گل را مسعود شجاعی زد. الظفره 34 گل زده؛ 3 گل توسط سیاوش اکبرپور به ثمر رسید.

 اولین و آخرین گل فصل

اولین گلزن فصل را علی سامره (الشعب) در دقیقه 17 در بازی الشعب و الاهلی به ثمر رساند. آخرین گلزن ایرانی فصل هم میلاد میداوودی بود که در دقیقه 44 بازی با الوحده دروازه حریف را گشود.