متخصص بیماری‌های عفونی گفت: اسکناس جزو اصلی‌ترین راه‌های انتقال ویروس کروناست بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم پس از خرید و استفاده از اسکناس، حدود ۳۰ ثانیه دست‌هایشان را با آب و صابون بشویند یا ضدعفونی کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا مهدوی متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: از آنجایی که اسکناس جزو اصلی‌ترین راه‌های انتقال ویروس کروناست تا حد امکان از ابزارهای پرداخت الکترونیکی استفاده شود و هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز یا دستگاه نوبت‌دهی در شعب بانکی از تماس مستقیم با دکمه‌های آن خودداری و از دستکش یا دستمال استفاده شود.

وی با بیان این‌که هنگام شمارش پول از خیس کردن انگشت پرهیز شود، افزود: اگر مجبور به استفاده از اسکناس هستید آن‌ها را ضدعفونی کنید، ماندگاری کرونا روی دست زیاد است و افراد سعی کنند کمتر از پول کاغذی استفاده کنند در غیر این صورت هنگام دریافت پول نقد از دستگاه خودپرداز یا در فروشگاه‌ها، پول را در کیسه پلاستیکی نگهداری و در صورت امکان گندزدایی کنند.

این پزشک توضیح داد: این روزها بهتر است مردم از کارت بانکی برای نقل و انتقالات و خرید استفاده کنند و در داخل شعب و صف انتظار خودپردازها و سایر مراکز پرتردد، فاصله با دیگران حداقل به میزان یک متر رعایت شود.

وی با بیان این‌که تحت هیچ شرایطی به ویژه زمانی که به اسکناس دست زده می‌شود دست خود را به صورت، چشم، بینی و دهان نزنید، گفت: به‌ جز اسکناس، تحقیقات در زمینه انتقال ویروس از طریق کارت‌های بانکی نیز در جریان است و ویروس‌ها می‌توانند بین یک تا سه روز روی سطوح پلاستیکی زنده بمانند و به همین دلیل اگر کارت بانکی در تماس با محیط آلوده بیرونی قرار گرفته باید ضدعفونی و دست‌ها نیز پس از لمس آن به صورت کامل شسته شود.