ایرباس ۳۲۰ شرکت هواپیمایی هندوراس، لحظاتی پس از خروج از باند فرودگاه وارد یک خیابان شده و در آنجا با یک تاکسی برخورد کرد و به ۳ تکه تقسیم شد.

در این حادثه مرگبار خلبان هواپیما و راننده تاکسی به همراه ۵ مسافر در همان لحظات اولیه جان باختند و حداقل ۸۰ نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش رویترز از هندوراس، عصر جمعه گذشته هواپیمای ایرباس ۳۲۰ شرکت تاکا که با ۱۲۴ مسافر از فرودگاه سالسالوادور به مقصد فرودگاه مرکزی «تگوسیگالپا» به پرواز درآمده بود ،هنگام نشستن در باند فرودگاه  از مسیر اصلی خارج و وارد خیابانی در کنار فرودگاه  شد.

هواپیما لحظاتی بعد از ورود به خیابان، با خودروی تاکسی‌ای که در حال عبور بود برخورد کرد و در حالی که بدنه هواپیما به ۳ تکه تقسیم شده بود، خلبان و کمک خلبان در داخل کابین گیر افتادند.

با گزارش موضوع ، ماموران امداد ونجات و آتش نشانی به سرعت خود را به باند فرودگاه رسانده و با ایجاد شکافی در قسمتی از کابین خلبان، کمک خلبان را نجات دادند اما خلبان در همان لحظات اولیه جان باخته بود.

راننده تاکسی ای که هواپیما با آن برخورد کرده بود دومین قربانی  این حادثه مرگبار بود که جسدش پیدا شد.

رئیس بیمارستان نظامی هندوراس با اعلام خبرمرگ خلبان و راننده تاکسی گفت: علاوه بر آنها حداقل ۵ نفر دیگر از مسافران هواپیما جان باخته‌اند و ۸۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

وی می افزاید: یکی از قربانیان این حادثه، بانکدار مشهوری اهل نیکاراگوئه است که قصد داشت برای کارهای بانکداری به هندوراس برود، همسر سفیر برزیل نیز دیگر قربانی این حادثه است.

خوشبختی بعد از سقوط

در حالی که در این حادثه حداقل ۸۷ نفر کشته و یا مجروح شده‌اند، سخنگوی سازمان امنیت هندوراس می‌گوید: خوشبختانه این حادثه مجروحان و کشته‌شدگان اندکی داشت و قبل از آنکه مخزن سوخت هواپیما که ۷۵۰۰ لیتر سوخت در داخل آن بود منفجر شود آتش نشانان توانستند آتش را خاموش کرده و از انفجار آن جلوگیری کنند.