همشهری آنلاین: بیش از چهار میلیون سهم طی هفته جاری[هشتم تا 12 مهر] در بورس منطقه‌ای قزوین داد و ستد شد.

مدیر بورس منطقه‌ای استان قزوین گفت: تالار بورس قزوین طیاین هفته شاهد داد و ستد چهار میلیون و ‪ ۷۴‬هزار و ‪ ۹۰۸‬سهم به ارزش بیش از ‪ ۱۷‬میلیارد و ‪ ۶۴۷‬میلیون ریال بود.

"ابوالفضل شهرآبادی"روز پنجشنبه به ایرنا گفت: از معاملات انجام شده دراین هفته ‪۳۶/۵‬درصد مربوط به‌خرید سهام و ‪ ۶۳/۵‬درصد نیز به فروش سهام اختصاص داشت.

وی اظهار داشت: طی این هفته،سهام بانک پارسیان، شرکت تراکتورسازی ایران و سرمایه‌گذاری ساختمان مورد توجه سرمایه‌گذاران قزوینی قرار گرفتند و این شرکتهابیشترین تعداد خریداران را به خود اختصاص دادند.

به گفته وی شرکت‌های پتروشیمی خارک، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات و سرمایه گذاری مسکن نیز بالاترین ارزش ریالی معاملات را به خود اختصاص دادند.

مدیر بورس استان قزوین افزود: طی این هفته بورس قزوین با اختصاص ‪ ۱۸‬کد معاملاتی جدید پذیرای ‪ ۱۸‬نفر سرمایه گذار جدید بود و ‪ ۳۹۲‬مشتری حقیقی و حقوقی نیز به خرید سهام ‪ ۷۷‬شرکت مختلف پرداختند.

به گفته شهرآبادی، این هفته بورس قزوین با افزایش ‪ ۴۹‬درصدی در تعداد مشتریان خود نسبت به هفته قبل مواجه شد. شاخص بورس اوراق بهادار نیز با ‪ ۷۵‬واحد افزایش به عدد ‪ ۹۶۵۴/۰۷‬رسید.