متوسط ارزش معاملات روزانه بورس اوراق بهادار خراسان طی هفته جاری[8 تا 13 مهر] به هشت میلیارد و ‪ ۴۰۰‬میلیون ریال رسید.

به گزارش روز پنجشنبه بورس منطقه‌ای خراسان طی این هفته ‪ ۱۲‬میلیون سهم و اوراق مشارکت به ارزش ‪ ۴۲‬میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ‪ ۱۴۸۰‬نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی در این بورس سهام خریدند ، در حالی که ‪ ۵۶‬نفر از آنان برای نخستین بار اقدام به خرید سهم کردند.

فعالیت بورس خراسان طی این مدت نشان می‌دهد که ‪ ۵۶‬درصد از معاملات شامل خرید و ‪ ۴۴‬درصد شامل فروش سهام بود.

ارزش بازار شرکت‌های منطقه خراسان هم در پایان این هفته به‌میزان هفت هزار و ‪ ۵۵۸‬میلیارد ریال است که نسبت به هفته گذشته معادل هشت دهم درصد افزایش یافته است.

طی ماه جاری که تاکنون معادل ‪ ۱۲‬روز کاری می‌باشد بیش از ‪ ۲۲‬میلیون سهم به ارزش ‪ ۸۱‬میلیارد ریال خرید و فروش شده، که متوسط ارزش روزانه خرید و فروش طی این مدت ‪ ۱۷‬میلیارد ریال می‌باشد.

ارزش معاملات این مجموعه از ابتدای امسال تاکنون هم که معادل ‪ ۱۲۱‬روز کاری است با معامله بیش از ‪ ۷۱۱‬میلیون سهم، به دو هزار و ‪ ۶۶‬میلیارد ریال رسید.

متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام هم طی این مدت ‪ ۱۷‬میلیارد ریال برآورد شده است.

بیشترین سهام خریداری شده در معاملات بورس خراسان طی این مدت از آن شرکت های صنعتی دریایی ایران، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، سرمایه‌گذاری توسعه معاون و فلزات صنعتی دریایی ایران و کالسیمین و آبادگران ایران بوده است.

بیشترین ارزش ریالی معاملات هم بر روی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، صنعتی دریایی ایران، مجتمع توریستی و رفاهی آبادگران ایران و کالسیمین تمرکز یافته است.

کد خبر 5374

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز