تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۲

همشهری آنلاین: شهردار تهران از آغاز عملیات احداث تونلی شرقی – غربی تا حدود سه ماه آینده خبر داد.

دکتر محمد باقر قالیباف گفت: یک لاین این تونل در ادامه بزرگراه صدر از زیر پارک ملت و خیابان ولی عصر به سمت نیایش می‌گذرد و در لاین دیگر از غرب به شرق، رسیدن به بزرگراه‌های مدرس و صدر را ممکن می‌سازد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، در مراسم افتتاح بزرگراه شهید سروری (تقاطع بزرگراه شهید کاظمی- آیت الله سعیدی)با بیان این که امروز عزت و امنیت را مدیون امام و شهدا هستیم و اگر امروز بخواهیم این راه را ادامه دهیم باید در گفتار و رفتار با اخلاص باشیم، گفت: مجموعه مدیریت شهری، امروز هم  در حوزه آموزشی، تربیتی و اجتماعی حرکت معنی‌داری را در سطح شهر انجام می‌دهد و هم در عرصه مسائل مختلف عمرانی و خدماتی، به هر جای شهر که نگاه می‌بینیم که از محله گرفته تا اجرای پروژه‌های سنگین در مقیاس منطقه‌ای، شهری، ملی و فراملی، فعالیت‌های زیادی در حال انجام است، هرچند که این وظیفه ماست و منتی بر این کارها نداریم.

وی با اشاره به مشکلات پروژه‌های عمرانی، افزود: مجموعه شهرداری بر خلاف بقیه مجموعه‌های دولت باید هم پول درآورد و هم آن را هزینه کند و پول آماده نیست که فقط ما کار کنیم و وظیفه پول درآوردن، تامین مصالح و از همه مهم‌تر هزینه کردن پول را باید خودمان انجام دهیم.

قالیباف فعالیت‌های انجام شده در بخش مترو را در طول 25 سال گذشته بی‌سابقه دانست و خاطر نشان کرد: در طول 25 سال گذشته و در هیچ مقطعی مانند امروز احداث 15 کیلومتر خط عملیاتی مترو در سال، سابقه نداشته است و تا به این حد به آن توجه نشده بود و شهرداری نیز برای آن اعتبار پیش بینی نکرده بود، اما می‌بینیم که در حال حاضر در همه خطوط کارها با سرعت و با همه ظرفیت در حال انجام است هر چند ممکن است مردم همه این کارها را نبینند.

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: امروز در تهران به همان اندازه که روی زمین کار انجام می‌شود ، زیر زمین نیز در بخش تونل‌های مترو، حمل و نقل، آب‌های زیر سطحی و در آینده نزدیک در زمینه تونل‌های تاسیسات شهری کار انجام می‌شود و هنگامی آرامش روی سطح زمین برقرار می‌شود که زیر سطح زمین و تاسیسات به درستی آماده شده باشد.

وی از آغاز عملیات احداث تونلی شرقی – غربی تا حدود سه ماه آینده خبر داد و افزود: این تونل در ادامه بزرگراه صدر از زیر پارک ملت و خیابان ولی عصر به سمت نیایش می‌گذرد و در لاین تونلی دیگر از غرب به شرق رسیدن به بزرگراه های مدرس و صدر را ممکن می سازد.

قالیباف با اشاره به سه میلیون متر مربع بنا در حوزه فعالیت‌های فرهنگی خاطر نشان کرد: این حجم کار در بخش‌های فرهنگی‌، مذهبی و ورزشی در سطح شهر تهران در هیچ زمانی سابقه نداشته است، هرچند که برای انجام هر یک از این فعالیتها، شهروندان متحمل زحمات زیادی شده‌اند.

برچسب‌ها