تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۹ میلیون و ۹۳۸ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۷۳۱ هزار نفر ثبت شد.

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: از ۱۸ تا ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۶۱ نفر از آنها بستری شدند. دکتر سیماسادات لاری گفت: بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ نفر رسید. او گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید. تا کنون ۲۸۴ هزار و ۳۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، ۴۰۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • شمار قربانیان کرونا در برزیل از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت

شمار قربانیان ویروس کرونا در برزیل به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسید و هیچ نشانه‌ای از کاهش شیوع ویروس کرونا در آن کشور دیده نمی‌شود. به گزارش تسنیم، ویروس کرونا طی سه ماه در برزیل ۵۰ هزار قربانی داشت اما این آمار در عرض ۵۰ روز دو برابر شد. شمار مبتلایان هم از مرز ۳ میلیون نفر در برزیل عبور کرده است و این کشور پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی بیشترین مبتلا و قربانی کرونا قرار دارد.

منبع: ایرنا
  • افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در توکیو به ۴۲۹ نفر

روز گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پایتخت ژاپن به بالای ۴۲۰ نفر رسید. به گزارش تسنیم به نقل از ان‌اچ‌کی، مقامات شهر توکیو از ابتلای ۴۲۹ مورد جدید به ویروس کرونا خبر دادند. این برای دومین روز متوالی است که تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ از مرز ۴۰۰ نفر عبور کرده و دوازدهمین روز پیاپی است که آمار از ۲۰۰ نفر در روز بیشتر شده است. تاکنون بیش از ۱۵۵۰۰ نفر در پایتخت ژاپن به این ویروس مبتلا شده‌اند.

هفته گذشته خبری منتشر شد که مقامات ژاپن نگران افزایش ۵ برابری افراد بستری شده در بیمارستان‌های این کشور هستند.