تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۲۰ میلیون و ۱۴۸ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۷۳۶ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: ۲۱۳۲ مورد جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند و ۱۸۹ نفر جان باخته‌اند. دکتر سیماسادات لاری گفت: از ۱۹ تا ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۱۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۸ هزار و ۸۴۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۶۱۶ نفر رسید. لاری افزود: تا کنون ۲۸۶ هزار و ۶۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته وی، تا کنون ۲ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۸۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین گفت: ۳۹۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.لاری در تشریح استان‌های در وضعیت قرمز بیماری گفت: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره استان‌های در وضعیت هشدار نیز گفت: همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • کرونا جان ۱۵ هزار نفر را در روسیه گرفت

تعداد جان‌باختگان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در روسیه به ۱۵ هزار و یک نفر رسید. به گزارش ایرنا از ستاد مقابله با کرونا در روسیه، شمار مبتلایان با افزایش ۵ هزار و ۱۱۸ تن دیگر در پهناورترین کشور جهان طی ۲۴ ساعت گذشته به نزدیک ۹۰۰ هزار نفر رسیده است. تاکنون نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر نیز درمان شده‌اند.
برخی از متخصصان روس هشدار داده‌اند که در پاییز ممکن است روس‌ها با یک دوره شدیدتر از بیماری کرونا روبرو شوند.

آرگ توتولیان متخصص ویروس‌شناس آکادمی علوم روسیه با اعلام این مطلب به روزنامه ایزوستیا گفته است: هنوز ترکیب عفونت‌های فصلی با کرونا ثابت نشده است اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به گسترش انواع سرماخوردگی در فصل پاییز، بشر با مشکلات بیشتری در مقابله با این بیماری روبه‌رو شود.

روسیه چند هفته پیش از کشف واکسن کرونا در جهان خبر داد و طبق گفته مقامات بهداشتی این کشور، چهارشنبه هفته جاری این واکسن به ثبت خواهد رسید و تا پیش از آغاز فصل مدارس در اواسط شهریورماه، نخست به کادر درمان و افراد میانسال زده خواهد شد. با توجه به پایان نیافتن آزمایش‌های بالینی این واکسن، روس‌ها فعلا خیال ندارند که به کودکان نیز چنین واکسنی تزریق شود.

کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس ادعای روسیه را تبلیغاتی می‌خوانند و حتی این کشور را به حمله هکری برای کسب اطلاعات مراکز آزمایشگاهی خود در زمینه ساخت واکسن متهم می‌کنند. با این وجود اکنون روسیه تنها کشور جهان است که واکسن مورد نظر خود را بر روی انسان‌ها آزمایش کرده و مدعی است که آنها در شرایط کاملا خوبی قرار دارند.

سایر کشورها در این زمینه جانب احتیاط را رعایت کرده‌اند، به طور مثال چین هیچ صحبتی از ساخت واکسن کرونا نمی‌کند و برخی دیگر از کشورها مدعی هستند که چندین سال زمان نیاز است تا مطمئن شوند هر واکسنی در این زمینه برای انسان‌ها تبعات بعدی در پی نخواهد داشت. اما دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای عقب نماندن از رقابتی که بر سر کشف واکسن کرونا میان ابرقدرت‌ها به راه افتاده، مدعی شده است که آمریکا چند ماه دیگر واکسن کرونای خود را روانه بازار خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 539132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی محمد IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    2 0
    سلام چه کشوری اقراق کندیانه کرونا فعلا مهمان منحوس ناخوانده ایی که دست بردارمانیست پس بجنبیم که خطر درکمین تک تک من وشماست انشوالله تن سالم دل خوش هدیه زندگی شمابادانشالله