نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتظار شهروندان بجنوردی برای بهبود اوضاع آتش‌نشانی گفت: نردبان آتش‌نشانی به زودی برای بجنورد خریداری می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد وحیدی، با اشاره به این‌که نردبان آتش‌نشانی برای شهر بجنورد از نیازهای مهم استان است، اضافه کرد: به علت افزایش ساختمان‌های بلند مرتبه در استان و به خصوص در بجنورد، خریداری نردبان آتش‌نشانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس از پیگیری‌های انجام شده، با دستور معاون عمرانی وزیر کشور این نردبان به صورت قطعی خریداری می‌شود و پیگیری‌ها نیز در این خصوص ادامه خواهد داشت.

وحیدی افزود: در چندسال گذشته نیاز بود که سهم استانی برای خرید نردبان پرداخت شود، اما با پیگیری‌های متعددی که از مسئولان ملی انجام شد، اعتبار خرید این نردبان از محل منابع ملی اختصاص پیدا می‌کند. به علت تحریم‌هایی که وجود دارد، چرخه خرید بین‌المللی فرایند خاص خود را دارد و به همین دلیل اولین نردبانی که وارد کشور شود با دستور آقای جمالی‌نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور، به خراسان شمالی تحویل داده می‌شود.

خطر جان مردم و آتش‌نشانان خراسان شمالی را تهدید می‌کند

مجید گریوانی، مدیرعامل آتش‌نشانی بجنورد، بیان کرد: بلند مرتبه‌سازی در بجنورد از دهه ۸۰ شروع شده است و در هر شهر و استانی که مجوزهای بلند مرتبه‌سازی وجود داشته باشد، نردبان آتش‌نشانی از نیازهای مهم آن شهر است. در حال حاضر ساختمان‌های ۱۳ طبقه نیز در بجنورد ساخته شده و با آتش سوزی‌هایی که رخ می‌دهد، جان مردم و آتش نشانان در خطر است.

گریوانی با بیان این‌که در گذشته قول‌های بسیاری برای خرید این نردبان داده‌اند، افزود: از زمانی که نیاز خود را برای خرید نردبان آتش‌نشانی اعلام کردیم، قیمت این نردبان هفت میلیارد تومان بود، اما در حال حاضر ۳۶ میلیارد تومان نیاز است که این نردبان خریداری شود و امکان تامین اعتبار از محل منابع استانی وجود ندارد. در حال حاضر با پیگیری‌های نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی وزیر کشور دستور خریداری این نردبان را داده‌اند و نیاز است که برای استان به زودی این نردبان خریداری شود.

وی با بیان این‌که خراسان شمالی جزء پنج استان در کشور است که نردبان آتش‌نشانی را ندارد، تاکید کرد: چهار استان دیگر که نردبان آتش‌نشانی ندارند، اما دارای بالابر هستند که خراسان شمالی تنها استانی است که بالابر و نردبان را ندارد. در سال ۹۹، ۳۶ مورد آتش‌سوزی در بجنورد اتفاق افتاد و بسیاری از این آتش‌سوزی‌ها در ساختمان بلندمرتبه رخ داد و به همین دلیل جان مردم و آتش‌نشانان در خطر است.با وجود این نردبان در هنگام آتش‌سوزی، امکان جابه‌جایی ۷۰۰ کیلوگرم وجود دارد و میتوان افرادی که در طبقات بالا دچار آتش سوزی شده‌اند را از ساختمان خارج کرد.