به‌منظور تعامل مناسب‌تر بین شهرداری تهران و وزارت کشور، ظرف2 هفته‌آینده، جلسه مشترکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، سرپرست وزارت کشور با اعلام این خبر گفت: وزارت کشور هر اندازه که بتواند، در مورد کمک به حمل‌ونقل عمومی مضایقه نخواهد کرد.

سید مهدی هاشمی همکاری‌های متقابل شهرداری و وزارت کشور و تشکیل کمیته‌های مشترک برای تعامل مناسب‌تر بین این دو دستگاه را ضروری دانست و از گفت‌و‌گوی تلفنی خود و شهردار تهران به‌منظور تشکیل یک جلسه مشترک خبر داد.

وی افزود: با وجود پیش‌بینی‌های مناسب دولت در بخش اعتبارات مترو، مجلس شورای اسلامی باز هم سهمیه ارزی و ریالی خاصی را برای اعتبارات مترو در نظر گرفت. همچنین در بخش تاکسی و ون هم کمک‌های خوبی صورت گرفته است.

سرپرست وزارت کشور درباره افزایش تعداد اتوبوس‌های ریالی در تهران، اظهار کرد: این موضوع را براساس شکایت‌های متعددی که به ما رسیده، به شورای شهر  و شهرداری تهران منعکس کرده و اعلام کرده‌ایم که نباید اتوبوس‌های تحویل داده شده به شهر تهران، در بخش غیریارانه‌ای به کار گرفته شوند، از سوی دیگر، تعیین نرخ کرایه اتوبوس‌های خصوصی در حیطه وظایف شورای شهر تهران است.

وی درباره برگزاری جلساتی میان وزارت کشور و شهرداری تهران، اذعان کرد: در دوره مسئولیت‌های قبلی هم این تعاملات برقرار بود و ما چند جلسه مشترک داشتیم؛ اما در دوره مسئولیت جدید، من این توفیق را نداشتم، ولی همکارانم جلساتی را با مسئولان شهرداری تهران داشته‌اند.