معاون آموزش ابتدایی گفت: در شرایط سفید آموزش حضوری، در شرایط زرد آموزش ترکیبی از حضوری و غیرحضوری و در شرایط قرمز کلاس‌ها مجازی خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی درباره روند ثبت‌نام و آموزش نوآموزان پیش‌دبستانی و بدو ورود به مدرسه گفت: با توجه به تفاوت وضعیت مناطق شرایط مختلفی برای حضور دانش‌آموزان و نوآموزان پیش‌دبستانی وجود دارد، در شرایط سفید آموزش حضوری در شرایط زرد آموزش ترکیبی از حضوری و غیرحضوری و در شرایط قرمز کلاس‌ها مجازی خواهد بود.

او توضیح داد: برای دانش‌آموزان کلاس اولی در شرایط قرمز در نظر داریم با وجود کلاس‌های مجازی حتی خیلی کم با همراهی خانواده و معلم در مدرسه حضور داشته باشند تا با این محیط آشنا شوند.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به این‌که همواره خانواده‌ها شرکای مهمی برای آموزش هستند، افزود: اما امسال شریک راهبردی خواهند بود و مطمئن هستم با تعامل مدرسه و خانواده بهترین استفاده از فضای مجازی را هم خواهیم داشت.

حکیم‌زاده درباره آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی گفت: در آغاز مسیر دغدغه داشتیم، اما طبق آخرین آمار بیش از ۹۹ درصد در دوره ابتدایی ثبت‌نام کردند و با اطلاع‌رسانی بیشتر به خانواده‌ها این رقم افزایش هم خواهد یافت.

او درباره وضعیت نام‌نویسی نوآموزان پیش‌دبستانی توضیح داد: هر سال هم در این موقع نسبت به سایر دوره‌های تحصیلی تعداد کمتری نام‌نویسی در این دوره را داریم و در جلسه‌ای که نمایندگان و مدیران کل استانی داشتیم راجع به راهکارهای که الزام تربیتی دوره پیش‌دبستانی را تبیین می‌کند صحبت کردیم.

به گفته معاون آموزش ابتدایی، اصراری به حضور نوآموزان نداریم و آموزش‌هایی از طریق شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی در نظر گرفته شده است که برای بهره‌مندی نوآموزان پیش‌دبستانی از برنامه‌های شاد ثبت‌نام آن‌ها در مدرسه الزامی است.
 

برچسب‌ها