گروه بورس: مقامات سازمان خصوصی‌سازی اعلام کردند، عرضه سهام شرکت مخابرات با تاخیر انجام می‌شود

به گزارش همشهری، پس از آنکه روابط عمومی شرکت مخابرات ومدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار از تاخیر در عرضه سهام شرکت مخابرات خبر دادند، اسماعیل غلامی معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ هم تایید کرد ممکن است به‌دلیل معرفی بیشتر شرکت مخابرات، سهام این شرکت با تاخیر در بورس انجام شود اماغلامرضا حیدری کرد زنگنه اعلام کردسهام مخابرات 22 خرداد در بورس عرضه خواهد شد.

اسماعیل غلامی در گفت‌وگو با همشهری درباره زمان عرضه سهام شرکت مخابرات گفت: به‌دلیل معرفی بیشتر شرکت مخابرات سهام این شرکت با تاخیر در بورس عرضه می‌شود.

اما علی رحمانی مدیر عامل شرکت بورس درگفت‌وگو با برنا با تاکید بر تعویق زمان واگذاری سهام شرکت مخابرات گفت:تا زمان به ثبت نرساندن شرکت و رفع پاره‌ای از موانع سهام شرکت مخابرات در بورس عرضه نمی‌شود.

اما با وجود همه این گفته‌ها روابط عمومی سازمان بورس در آخرین ساعات روز گذشته اعلام کرد: 24 خرداد ماه 5درصد از سهام شرکت مخابرات به‌منظور کشف قیمت در بورس تهران عرضه می‌شود.

توافق‌ها

دراین میان مدیر عامل بورس، تبدیل نشدن سهام شرکت مخابرات به سرمایه جدید و فعالیت این شرکت با رقم 500 میلیون تومانی قبلی و تبدیل نشدن این شرکت به سهامی عام در شرایطی که واگذاری‌ها درآستانه ابلاغ است رااز جمله مهم‌ترین موانع به تعویق افتادن عرضه سهام مخابرات بیان کرد.وی تاکید کرد: به ثبت نرسیدن بعضی از شرکت‌هاو حسابرسی از دیگر موانع تعویق واگذاری به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، داوودزارعیان مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات هم درگفت‌وگو با مهر از تاخیر یک هفته‌ای در عرضه سهام شرکت مخابرات خبر دادو گفت: علت تاخیر به وجود آمده، آماده نشدن برخی از مدارک و مستندات مورد نیاز بوده  و برخی مراحل ثبت و معرفی شرکت به کارگزاران انجام نشده است؛

اما صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات در گفت‌وگو با همشهری درباره نشست تعیین تکلیف عرضه سهام شرکت مخابرات در روز شنبه گفت:در این نشست تنها موضوع ثبت شرکت مطرح بود که این موضوع  نیز هم اکنون نهایی شده و فقط به یک امضا نیاز دارد.او اشاره‌ای به تاریخ عرضه سهام نکرد.

عرضه می‌کنیم

اما در حالی که شرکت مخابرات و بورس اعلام کرده اند، سهام مخابرات با تاخیر عرضه خواهد شد، غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ در گفت‌وگو با برنا با تکذیب خبر تعویق عرضه سهام مخابرات در بورس براین نکته پافشاری کردکه،سهام شرکت مخابرات قطعا در تاریخ 22 خردادماه در بورس عرضه می‌شود.

کاهش سرمایه

در این میان اسماعیل غلامی همچنین در بخش دیگری از گفته هایش از برگزاری جلسه معارفه مخابرات خبرداد وگفت: امروز نشستی برای معارفه شرکت مخابرات با حضور مدیران شرکت مخابرات، خصوصی‌سازی‌، بورس، و فعالان بازار سرمایه برگزار می‌شود.

غلامی درباره نشستی که روز یکشنبه برای تعیین تکلیف سهام مخابرات برگزار شد گفت: در این نشست مطالبات و سرمایه‌گذاری‌های دولت(شرکت‌های زیر ساخت و فناوری اطلاعات) از سرمایه شرکت مخابرات کسر شد و سرمایه مخابرات از 3 هزارو 600 میلیارد تومان به 3 هزارو 300 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.