رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران از دستگیری یکی از اتباع افغانستانی خبر داد که ۲۵ سال با هویت ایرانی در کشورمان سکونت داشت و ازدواج کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پلیس، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال گفت: سی و یکم خرداد ۹۹ پرونده‌ای با موضوع جعل هویت در دادسرای ناحیه ۶ تهران تشکیل و با دستور بازپرس دادسرا، پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی گفت: مفاد پرونده حاکی از آن بود، شاکی پرونده اداره ثبت احوال شهر تهران است و اظهار می‌دارد شخصی ناشناس، از هویت یکی از شهروندان که م. س نام دارد سوء استفاده کرده و با دریافت کارت ملی، علاوه بر سکونت در ایران به مدت ۲۵ سال به همین هویت جعلی ازدواج نیز کرده است.

این مقام انتظامی گفت: بررسی موضوع در اختیار تیم جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت، در گام نخست تحقیقات پلیسی در بررسی سیستمی مشخص شد، شخص جاعل بعد از ازدواج مجدداً طلاق گرفته است و اکنون یک فرزند مشترک دختر دارد.

وی گفت: مخفیگاه متهم شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی در ۳۱ تیر ۹۹ در مخفیگاهش دستگیر شد، متهم اعتراف کرد نام اصلی او جمال و تبعه کشور افغانستان است که حدود ۲۵ سال پیش برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و اداری وارد ایران شده است و کارت ملی جعلی تهیه کرده و پس از افتتاح حساب مشغول به فعالیت شغلی شده است و ازدواج کرده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: با تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.