همشهری آنلاین: رئیس شورای عالی استان‌ها با آرزوی موفقیت برای مجلس هشتم گفت: انتظار داریم مجلس شورای اسلامی، شورای عالی استانها را در کنار و همکار خود بداند.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران در نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها افزود: مجلس شورای اسلامی و شورای عالی استانها همه از یک خانواده‌اند و آغاز به کار مجلس که سیستم قانون گذاری کشور است برای ما مهم است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با مجلس و تکالیفی که نمایندگان مجلس بر دوش دارند، اظهار داشت: مردمی و خالص بودن نمایندگان اهمیت بسیاری دارد.
چمران تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری برای ما باید درس باشد و از سخنان ایشان باید درس بیاموزیم.

وی با تاکید برتعامل نمایندگان مجلس وشورای عالی استانها افزود: باید با نمایندگان مجلس نشستهایی را برگزار کرد تا مسائل موجود مطرح شود.

رئیس شورای عالی استانها در رابطه با نمادهای دفاع مقدس نیز گفت : ده سال پیش طرح جامعی در این زمینه آغاز شد که در آن برای روزهایی مانند آزاد سازی شهرها نمادهایی هم پیش بینی شد و در حال حاضر تعدادی از این نمادها در مناطق مختلف ساخته شده اند که پیگیری های لازم انجام نشد.

وی با اشاره به این که بودجه شوراها پایین است بیان داشت:ما شرمنده همه شوراها هستیم اما کسانیکه بودجه را می نویسند باید به این موضوع توجه داشته باشند.

چمران ادامه داد: برخی از شوراهای استانها هنوز حتی مکانی برای استقرار ندارند در صورتی که باید به آنها اسکان داده و حداقل دو کارمند در اختیارشان بگذاریم.

نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها از روز پنجشنبه 23 خرداد در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.