همشهری آنلاین: رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه چشم‌انداز شهر تهران تا سال 1404 به مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و هیات دولت ارسال می‌شود تا این چشم‌انداز در برنامه ریزی‌های کلان مدنظر قرار گیرد.


به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز پنج‌شنبه 24 مرداد در حاشیه یازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای عالی استان‌ها این چشم‌انداز را که تا سال 1404 مطرح است، مورد بررسی قرار داده است.

وی به دستور جلسات امروز اجلاس اشاره کرد و افزود: تصویب قانون احیا اتحادیه شهرداری‌های کشور از جمله این موارد است، این اتحادیه قبلا در کشور وجود داشته اما به دلایلی منحل شده است، این طرح پس از تصویب در اجلاس امروز به صورت لایحه به مجلس ارایه خواهد شد.

رییس شورای عالی استان‌ها ادامه داد:‌ شهرداری‌های کشور باید به عنوان یک اتحادیه در مجامع جهانی مرتبط حضور داشته باشند.

چمران با اشاره به احیا تبصره 2 ماده 96 قانون شهرداری‌های کشور، گفت: قبلا قانونی وجود داشت که هرگاه شهرداری برای عمران و کارهای خود مجبور به گرفتن املاک سازمان‌ها می شد، آن را بدون دریافت وجه در اختیار شهرداری قرار می دادند که این طرح نیز اجرا نشد.

وی افزود: در اجلاس این طرح را مطرح خواهیم کرد که در صورت تصویب به مجلس ارسال شود.

چمران به طرح دیگری در خصوص بکارگیری تعدادی از نیروهای وظیفه به نام سرباز آبادانی برای شوراها و شهرداری ها اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی هیات رییسه شورای عالی استان ها نیاز به طرح این موضوع در مجلس نیست بلکه می بایست این طرح خدمت مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا داده شود.

کد خبر 60623

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز