گروه شهری: بیشتر وقت جلسه روز یکشنبه ۲۶ خرداد شورای شهر تهران، که به ریاست حسن بیادی برگزار شد به بررسی گزارش حسابرسی شرکت واحد گذشت.

در این جلسه رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا، گزارش بازرس قانونی و حسابرسی مستقل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، براساس پیشنهادهای ارائه شده در این گزارش و به‌منظور شفاف‌سازی صورت‌های مالی از نظام‌های نوین حسابداری برای ثبت عملیات مالی سال‌های ۸۶ و ۸۷ استفاده شود.

همچنین در ارتباط با اموال شرکت به ویژه اموال غیر‌منقول از نظر اثبات مالکیت، رفع تصرف و اخذ سند قانونی اقدام و پس از ارزیابی به نرخ روز در دفاتر قانونی شرکت ثبت شود.

در بخش دیگر این پیشنهاد به‌منظور حفظ اموال منقول و غیرمنقول شرکت، پوشش بیمه‌ای لازم و متناسب با شرایط شرکت فراهم شود. از سوی دیگر کلیه بدهی‌های شرکت به کارکنان اعم از ذخیره سنواتی و پاداش خدمت و سایر موارد مرتبط در حساب‌های سالانه منظور شود.

در بند دیگر این گزارش به شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه پیشنهاد شده است نظر به اینکه تامین منابع مالی شرکت و پرداخت بدهی‌های معوق آن همواره با دشواری مواجه بوده و کسری بودجه سالانه شرکت از طریق بودجه شهرداری تهران جبران می‌شود و مدیران شرکت بعضا جهت تامین منابع مورد نیاز پرسنلی از بودجه عمرانی استفاده می‌کنند با استناد به تبصره هفتم ذیل ماده واحده «مجوز چگونگی مشارکت بخش خصوصی – تعاونی در بهره برداری از خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی شهر تهران» شرکت اتوبوسرانی با انتخاب مشاور صاحب‌نظر نسبت به تهیه طرح جامع مدیریتی و ارائه راه حل‌های اساسی در این خصوص اقدام کند.

خادم در ادامه گزارش تاکید کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی یک شرکت و تابع قانون تجارت است و باید شفاف‌سازی‌ مالی داشته باشد.

در ادامه جلسه، لایحه ارائه شده از سوی شهرداری تهران درخصوص ایجاد فضای سبز محوطه یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه امام  بررسی شد که با توجه به‌نظر ارائه شده از سوی کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا مبنی بر اینکه محل استقرار فرودگاه  امام خارج از محدوده تهران است، این لایحه رد شد.

در بخش دیگر نظر کمیسیون آمده است شهرداری تهران می‌تواند از محل اعتبارات عمرانی در سقف مجاز نسبت به ایجاد فضای سبز محوطه یگان حفاظت هواپیمایی  اقدام کند.

همچنین یک فوریت لایحه کمک به اجرای طرح نورپردازی رودخانه کارون و احداث پارک ویژه بانوان از دستور این جلسه شورا خارج شد.