گروه بورس: بی‌گمان تاکنون عرضه هیچ سهمی به اندازه مخابرات پرحرف وحدیث نبوده است.

در تازه‌ترین تحول، اداره پذیرش بورس، دراطلاعیه‌ای شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات را به قصور در اجرای مصوبات دولت متهم کرد. رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ هم با اشاره به همین موضوع نسبت به عرضه سهام مخابرات درشرایط کنونی ابراز بدبینی کرد.

قرار بود سهام شرکت مخابرات براساس وعده‌های پیشین مسئولان سازمان خصوصی‌سازی و شرکت مخابرات ۲۲ خرداد ماه عرضه شود اما معاون وزیر اقتصاد از آماده نبودن شرایط برای واگذاری سهام مخابرات خبر داد.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: از آنجا که قبل از ورود شرکت مخابرات به بورس باید وضعیت تمامی تکالیف مربوط به دولت این شرکت مشخص شود، هنوز چند مورد باقی مانده که به تصویب هیأت دولت رسیده و ما در انتظار دریافت ابلاغیه هیأت دولت هستیم.

حیدری کرد زنگنه افزود: در حال حاضر با توجه به عرضه شدن سهام شرکت‌های دیگر در  بورس اوراق بهادار ترافیک عرضه سهام بسیار بالا رفته و امکان واگذاری سهام مخابرات در هفته جاری وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود سهام این شرکت هفته آینده در بورس واگذار شود.

آخرین وضعیت

از سوی دیگر اداره پذیرش اوراق بهاداردر اطلاعیه‌ای اعلام کرد:وزارت ارتباطات موظف است پیش از عرضه سهام مخابرات، اصلاحات لازم را در اساسنامه‌ مخابرات انجام دهد و به تصویب هیأت وزیران برساند.

اداره پذیرش بورس همچنین تاکید کرده، مصوبه هیأت وزیران برای تبدیل مخابرات به شرکت سهامی عام هنوز اجرایی نشده است و شرکت به‌صورت سهامی عام ثبت نشده است. ضمن اینکه شرکت مخابرات متعهد شده پیش‌بینی عملکرد سال ۱۳۸۷ را به سازمان حسابرسی ارسال کند.

در حالی که شرکت مخابرات ایران پیش‌بینی سود هر سهم و عملکرد سال مالی ۱۳۸۶ را ارائه نکرده است.

بورس تهران تاکید کرده، طبق مذاکرات انجام شده، شرکت مخابرات نمی‌تواند تا پایان تیرماه صورت‌های مالی حسابرسی شده را ارائه و مجمع عمومی عادی سالانه را برگزار کند.

در پایان اطلاعیه بورس تصریح شده، با توجه به موارد فوق، تعیین دقیق زمان درج و عرضه سهام شرکت مخابرات ایران در بورس، منوط به احراز شرایط فوق  است.

صابر فیضی مدیر عامل شرکت مخابرات هم در گفت‌وگو بافارس اظهار داشت: اطلاعات جدید این شرکت ارائه شده و درصورتی که مراحل ثبت شرکت مخابرات در اداره ثبت به اتمام برسد مدارک مربوط برای عرضه سهام تکمیل خواهد شد.

صابر فیضی درگفت‌وگو با برنا تنها مشکل شرکت مخابرات برای ورود به بورس را ثبت شرکت‌ها دانست و گفت: اعلام این مشکل از سوی سازمان خصوصی‌سازی‌ در حالی که کمتر از یک روز به عرضه شرکت مخابرات در بورس باقی مانده بود، شوک بزرگی را به ما وارد کرد.