گروه سیاسی: ششمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با عنوان روحانیت و نظام در قم آغاز شد، و روز پنجشبه ۳۰ خرداد با حضور سران قوای سه‌گانه و همچنین رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه می‌یابد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آغاز به‌کار این اجلاس در سخنانی شرایط داخلی و بین‌المللی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: امروز که پس از 3دهه نظام اسلامی اقتدار و پیشرفت قابل توجهی در دنیا پیدا کرده است و دوستان و دشمنانی دارد، روحانیت نباید به مباحث روزمره بپردازد و مباحث حکومتی را فراموش کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمد یزدی هدف از برپایی این اجلاس را بررسی و تبیین وظایف متقابل نظام و روحانیت ذکر کرد و افزود: امروز نه حکومت می‌تواند در برابر روحانیت بی‌تفاوت باشد و هر طور می‌خواهد عمل کند و نه روحانیت می‌تواند نسبت به نظام بی‌تفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت باید بر کار نظام نظارت داشته باشد و در مسائل مختلف به نظام کمک کند و در مقابل نظام هم باید به وظیفه خود در برابر روحانیت عمل کند و در کار روحانیت مانع ایجاد نکند.

نایب رئیس جامعه مدرسین هم در این اجلاس با بیان گزارشی از نتایج ودستاوردهای اجلاس پنجم واجلاس‌های استانی و منطقه‌ای گفت: در اجلاس ششم که دیروز و امروز برگزار شده 3‌کمیسیون با عناوین جایگاه روحانیت در کارآمدی نظام، وظایف و انتظارات متقابل و راهبردها وخط‌مشی‌ها تشکیل شده است. 

به گزارش رسا، مرتضی مقتدایی افزود: از آنجا که حکومت اسلامی همه امورش باید بر مبنای فقه وشرع باشد، حوزه‌های علمیه نقش مؤثری در تربیت نیروهای موردنیاز برای رسیدن به این منظوروحتی پرورش رهبران آینده نظام دارند.