همشهری آنلاین: وزیر دفاع آلمان قصد دارد شمار نیروهای ارتش این کشور در افغانستان را از 1000 نفر به حدود 4500 نفر افزایش دهد.

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گزارش داد، فرانتس یوزف یونگ (Franz Josef Jung) این خبر را امروز (سه‌شنبه چهارم تیرماه) در برلین اعلام کرد.

به گفته وی، بدین ترتیب فضای کار برای این نیروهای مسلح برای انجام وظایف‌شان در قالب نیروهای بین‌المللی صلح‌بان در افغانستان موسوم به ایساف باز خواهد شد.

مجلس آلمان در فصل پاییز در خصوص این ماموریت رای‌گیری خواهد کرد. در موازات با افزایش نیروهای آلمان در قالب ایساف، قرار است تعداد نیروهای آلمانی فعال در قالب مقابله با تروریسم موسوم به «عملیات صلح پایدار» که رهبری آن را آمریکا بر عهده دارد، از 1400 نیرو به 800 نیرو کاهش می‌‌یابد.

در حال حاضر در «عملیات صلح پایدار» 260 سرباز نیروی دریایی آلمان در شاخ آفریقا فعال هستند. دلیل پیشنهاد وزیر دفاع آلمان، مشاوره‌ای است که ولفگانگ شنایدرهان (Wolfgang Schneiderhan)، از فرماندهان ارشد ارتش این کشور به وی داده است. او گفته است به حضور چه تعداد سرباز ارتش آلمان در کشور بحران‌زده افغانستان نیاز است تا قادر به برآوردن تعهدات خود بوده و از نیروهای خودی نیز محافظت کنند.

یونگ قرار است امروز اعضای کمیسیون دفاعی پارلمان آلمان را در جریان تازه‌ترین طرح‌هایش قرار دهد. آلمان از اول ژوئیه عملیات واکنش سریع را برای حمایت از ایساف در شمال این کشور پیگیری کرده است و قصد دارد قوی‌تر در امر آموزش سربازان افغانی فعال شود