تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۹

همشهری آنلاین- محمد رسولی: تحقیقات اخیر شرکت کام‌اسکور نشان از صدر نشینی موتورجستجوی گوگل در بین جستجوگرهای آسیایی دارد

 درحالیکه یاهو و بایدو (جستجوگر کره‌ایی) در مکان‌های بعدی قرار دارند.

طبق این گزارش، در آوریل سال 2008، از بین تمام جستجوگران آسیایی 39.1 درصد از گوگل، 24 درصد از یاهو و 16.7 درصد از بایدو استفاده کرده‌اند. در بین موتورهای جستجویی که مورد مقایسه قرار گرفته‌اند، بایدو یکی از پنج موتورجستجویی است که در آسیا مستقر بوده و اصالتا آسیایی هستند.

در بین آسیایی‌ها، کره‌ایی‌ها با 103.5 جستجوی اینترنتی در رتبه اول متوسط بیشترین جستجو برای هر نفرقرار دارند.

پس از آنها، ژاپنی‌ها با 102.6 جستجو و سنگاپوری‌ها با 100.9 جستجو در مقام بعدی قرار دارند. چینی‌ها به لحاظ تعداد جستجو با 82.8 میلیون در رتبه اول بوده و ژاپنی‌ها با 60.05 میلیون و هندی‌ها با 28.1 میلیون در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

لازم به ذکر است که در این گزارش، کاربران فضاهای عمومی مانند کافی‌نت‌ها در تحقیقات لحاظ شده‌اند و کاربرانی که از موبایل و PDA‌ جستجوی اینترنتی انجام می‌دهند، مورد محاسبه قرار نگرفته‌اند.

Rasouli@Hamshahri.org