با گذشت ۲ هفته از گروگان گرفته شدن ۱۶ مامور نیروی انتظامی در بخش مرزی سراوان، رئیس پلیس کشور از وقوع حوادث احتمالی برای ۱۶ پرسنل گروگان گرفته شده، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش ایسنا، سردار احمدی مقدم در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی- ایپاس- با بیان این جملات گفت: ۱۶ پرسنل ناجا از سوی گروهک تروریستی جندالله گروگان گرفته شده‌اند و گروگانگیران تلاش می‌کنند با تحت فشار قرار دادن ایران امتیازاتی را در قبال آزادی گروگان‌ها بگیرند که طبیعتا این فشار هیچ وقت حاصلی نخواهد داشت و ما امتیاز نمی‌دهیم.

وی همچنین درخصوص رایزنی‌ مقامات ایرانی با مقامات پاکستانی برای آزادی گروگان‌ها گفت: به‌دلیل اینکه گروگان‌ها خارج از مرزهای ایران هستند، موضوع از طریق وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات پیگیری می‌شود.

ضریب امنیتی استان کاهش نیافته

از سوی دیگر محمد مرزیه - دادستان زاهدان- نیز با بیان اینکه تلاش برای دستگیری عوامل ترور قاضی دادگستری سراوان و آزاد‌سازی‌ گروگان‌ها ادامه دارد گفت: تمامی پرسنل ربوده شده ناجا در اختیار گروهک ریگی قرار دارند اما ترور قاضی دادگستری سراوان، ربطی به گروهک ریگی ندارد و تلاش‌ها برای دستگیری عوامل این ترور همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این‌که خلع سلاح کردن پاسگاه آنقدر مهم نیست که باعث کاهش ضریب امنیتی در استان و خدشه دار شدن نظام شود، اظهار داشت: افرادی که به‌دنبال فضا‌سازی هستند باید بدانند با خلع سلاح پاسگاه مرزی و به گروگان گرفتن پرسنل ناجا، هرگز نمی‌توانند برای رسیدن به مقاصد خود، از نظام باج خواهی کنند.

دادستان زاهدان همچنین درخصوص توزیع CDهای خلع سلاح کردن پاسگاه مرزی سراوان توسط گروه ریگی گفت: تلاش برای شناسایی افراد توزیع‌کننده این CDها که باعث اخلال در آرامش و امنیت مردم شده‌اند ادامه دارد و آنها درصورت دستگیری به شدت مجازات خواهند شد.